Læg ikke alle dine æg i social media kurven
Læg ikke alle dine æg i social media kurven handler om en aktuel sag, hvor Kenneth Lund fra Living Smart TV, som vi har brugt til at få lavet en række videoer hos, desværre har fået ørerne i maskinen i.f.t.
Udover at man kan mene at det er pudsigt at Apple vil have et tiltag stoppet, som i flere år proaktivt har omtalt og promoveret Apples produkter helt gratis, så er pointen fra vores side, at du som virksomhed i hvert fald skal tænke over, hvilke kanaler du distribuerer content på og i hvilken grad du har “kontrol” over dem.
I Kenneths tilfælde har han heldigvis et velbesøgt website og egen blog, som han har fuld kontrol over. Hvad den konkrete sag så ender med, må tiden vise. Men tænk, hvis Kenneth nu udelukkende havde brugt YouTube som markedsførings- og distributionskanal for hans budskaber – så ville han virkelig være ilde stedt nu.
Tag ejerskab på dit content via en firmablog
Derfor vil vi endnu engang gerne slå et slag for, at du som virksomhed bør sørge for at få en firmablog således, at du har et sted, hvor du har fuld kontrol over dit content (det samme kan overvejes for videoer). De sociale medier kan så i højere grad mere bruges som sendemaster for dine budskaber.
Jeg har tidligere skrevet et blogindlæg med 10 grunde til, at du skal have en firmablog, og den kan med fordel læses igen (eller første gang, hvis du ikke har læst den før), og det blogindlæg finder du lige her.
Moralen er under alle omstændigheder: Læg ikke alle dine æg i en social media kurv uanset om det er YouTube, LinkedIn, Facebook eller andre sociale medier. Sørg til gengæld for at du har alle dine æg på dit eget firmawebsite :-)
De venligste hilsner
Leif Carlsen
Efterlad en Kommentar
Ønsker du at deltage i diskussionen?er velkommen til at bidrage!