Blogindlæg om hvornår tæller en visning på LinkedIn?

Hvornår tæller en visning på LinkedIn?

Hvornår tæller en visning på LinkedIn? Det er et spørgsmål som jeg får ret ofte. og svaret er, at det kommer an på om det er et indlæg eller en artikel. Udover at indlæg og artikler er to meget forskellige indholdstyper som tjener hvert deres formål, så bliver en visning også målt på to forskellige måder. Ergo er en visning af et indlæg ikke det samme som for en artikel og omvendt.

Men inden jeg fortæller dig detaljerne bag, hvornår en visning tæller på LinkedIn, så lad mig advare dig om, at du måske bliver skuffet over at få denne viden.

0
visninger af dit indlæg i feedet

For når du kigger på statistikken for dit seneste LinkedIn indlæg, og ser at det har fået 3.172 visninger, så må der jo være præcis 3.172 personer, der er stoppet op og har læst indlægget fra start til slut.

Men det er der desværre ikke.

Sådan tæller visninger af en video i et LinkedIn indlæg

Du kan jo også lave et indlæg, hvor du tilføjer en video, altså hvor du uploader selve videofilen sammen med din tekst.

Ved at uploade din video direkte som en del af et indlæg (også kendt som “native video”), bliver din video som udgangspunkt autoafspillet i nyhedsfeedet. Jeg skriver som udgangspunkt fordi at dem, der har slået autoafspil-funktionen fra, vil ikke automatisk få afspillet videoen. Disse personer skal ind og klikke på play-knappen, hvis de vil se videoen.

Helt præcist tæller en visning af en video, så snart den har været afspillet i 3 sekunder eller mere hos den person, som ser videoen.

Du kan desværre ikke få viden om gennemsnitsspilletid og lignende statistikker som du kan få på eksempelvis YouTube eller en Facebook virksomhedsside. Så LinkedIn fortæller alene om hvor mange, der har set videoen i 3 sekunder eller mere uanset om de scroller videre efter de 3 sekunder eller om de ser videoen til ende.

Du skal være opmærksom på, at hvis der er tale om en YouTube video, hvor du linker til en bestemt video, virker tællingen af visninger lige som hvis er et normalt indlæg med tekst og eventuelle billeder og links. Så her har antallet af visninger ikke noget at gøre med hvor mange gange videoen har været vist.

0
sekunder eller mere skal en video være vist for at tælle som en visning

Sådan tæller visninger af en LinkedIn artikel

En visning af en LinkedIn artikel tæller først, når der er blevet klikket på linket til artiklen, og den bliver vist på din skærm.

Så i modsætning til en visning af et indlæg, så skal du altså klikke dig ind på selve artiklen, før at det tæller som en visning.

Det er så også forklaringen på, hvorfor at artikler som regel får markant færre visninger end indlæg. For her skal du altså lave et proaktivt valg ved at klikke på linket i nyhedsstrømmen for at du kan se selve artiklen.

Så en artiklen vil typisk have markant færre visninger end indlæg. Til gengæld er der større relevans og dermed kvalitet i visningerne af artikler fordi at det netop er et proaktivt valgt at du vil se en given artikel.

En visning af en artikel tæller når der klikkes på linket til artiklen og den vises på din skærm

Guide til hvordan du skriver en LinkedIn artikel

Måske er du lige nu lidt skuffet over at høre, at der faktisk ikke er 3.000 personer, der har læst dit indlæg igennem ord for ord.

Men jeg synes at du skal lade være med at fokusere alt for meget af antallet af visninger. Faktisk er der risiko for at der pludselig går “Kejserens nye klæder” i den hvis visninger bliver omdrejningspunktet.

Hvis du har en butik ville det svare til, at du fokuserede mest på antallet af fodgængere, der går forbi din butik. Dem som rent taktisk betyder noget, er jo dem som går ind i din butik og taler med dig ;-)

Det samme princip gælder på LinkedIn. Det, som batter noget, er dem, der skriver kommentarer til dit indlæg og klikker på “Synes godt om” :-)

Det er selvfølgelig helt fint at holde øje med antallet af visninger, men det er langt mere værdifuldt med specielt kommentarer. For her er der jo en eller flere, der har brugt tid og kræfter på at kommentere dit indlæg. Det kan være indgangsvinklen for eksempelvis at connecte med på LinkedIn og derigennem skabe nye forretningsmæssige relationer.

Blogindlæg om hvornår en visning tæller på LinkedIn
Lidt om forfatteren til dette blogindlæg

Leif Carlsen er LinkedIn ekspert og social selling specialist, og brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring. Du kan læse mere om Leif ved at klikke her.

Om Leif Carlsen fra Social Selling Company

Vil du med på et af vores social selling kurser?

Information om vores åbne LinkedIn kursus: "Sådan bruger du LinkedIn professionelt"
Her finder du information om vores åbne LinkedIn kursus "Sådan skriver og poster du indhold til LinkedIn"

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *