Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    Blogindlæg og podcast episode om, hvordan du kan skabe værdifulde relationer på LinkedIn

    Sådan skaber du værdifulde relationer på LinkedIn

    Leif Carlsen2023-04-30T08:32:44+02:00
    By Leif Carlsen

    Sådan skaber du værdifulde relationer på LinkedIn er en podcast episode, der tager udgangspunkt i et speciale som to nu tidligere studerende på Aalborg Universitet har lavet. Casper Pedersen og Marcus Birk har nemlig valgt at skrive speciale med udgangspunkt i social selling, og hvordan dette kan bruges på LinkedIn til at skabe værdifulde relationer.

    Helt overordnet er folk på LinkedIn for at holde sig ajour med hvad der sker i deres personlige netværk, indsamle viden og markedsinformation samt søge inspiration fra blandt andre “thought leaders” og faglige eksperter.

    Det er til gengæld de færreste, der er på LinkedIn for at direkte at blive solgt til. Faktisk er der en risiko for at du ligefrem bliver “disconnectet”, hvis du begynder at poste meget sælgende budskaber på LinkedIn.

    Hør blogindlægget som podcast

    ► Apple Podcasts   ► Google Podcasts   ► Podimo   ► SoundCloud   ► Spotify   ► Stitcher   

    Pak din indre sælger væk

    Det er utrolig vigtigt at du pakker din indre sælger væk, når du færdes på et medie som LinkedIn. Start med at glemme ”selling” i social selling, og lad være med at lave direkte salgsopslag.

    Vi er nemlig på de sociale medier for at være sociale med hinanden.

    Og denne pointe er en af de vigtigste i Caspers og Marcus’ speciale.

    Visualisering af den udvidede salgstragt med en kombination af pull og push social selling

    I specialet er LinkedIns kommunikative potentiale også et stort fokuspunkt.

    Med andre ord, så har Casper og Marcus brugt megen tid på at analysere de muligheder man har for at sprede et givent budskab på mediet. Her anbefaler de, at man som bruger og sælger er opmærksom på LinkedIns netværkseffekt.

    Grundet LinkedIns oprindelse som CV- og netværksdatabase vil man hurtigt kunne opleve at ens indhold når ud til flere end først planlagt (det afhænger selvfølgelig af indholdet). Derfor skal du i lige så høj grad huske at kommunikere til dit netværks netværk eller “weak ties” som de også kalder det.

    Italesæt en fælles forståelse eller erfaring

    En tredje og vigtig pointe tager sit udgangspunkt i det Casper og Marcus karakteriserer som “Collateral Experience”. Når man ønsker at etablere kontakt med en potentiel relation er det essentielt, at du italesætter en fælles forståelse eller erfaring.

    Hvis du formår at gøre det via eksempelvis beskeder i forbindelse med anmodninger, vil du have bedre muligheder for at udvikle værdifulde relationer. Det handler om at forstå ens målgruppe og hvad du har tilfælles med dem.

    Og husk nu: LinkedIn tilbyder et utal af muligheder for at skabe relationer, men det er vigtigt at man har ovenstående for øje, hvis man ønsker at relationerne skal være værdifulde!

    De venligste hilsner

    Leif Carlsen blog signatur
    Book sparring med LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

    Author

    Leif Carlsen

    Leif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, kursusinstruktør, foredragsholder og medstifter af Social Selling Company og Learning Community. Han brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende LinkedIn forretningsmæssigt ved hjælp af social selling metodikken. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med social selling metodikken som omdrejningspunkt og et særligt fokus på LinkedIn. | Læs mere om Leif | Følg Leif på LinkedIn | Følg Leif på X

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Online læring
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Trackingfri zone
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Social selling kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.