Blogindlæg og podcast episode om, hvordan du kan skabe værdifulde relationer på LinkedIn

Sådan skaber du værdifulde relationer på LinkedIn

VÆRDIFULDE RELATIONER: Sådan skaber du værdifulde relationer på LinkedIn er en podcast episode, der tager udgangspunkt i et speciale som to nu tidligere studerende på Aalborg Universitet har lavet. Casper Pedersen og Marcus Birk har nemlig valgt at skrive speciale med udgangspunkt i social selling, og hvordan dette kan bruges på LinkedIn til at skabe værdifulde relationer.

Helt overordnet er folk på LinkedIn for at holde sig ajour med hvad der sker i deres personlige netværk, indsamle viden og markedsinformation samt søge inspiration fra blandt andre “thought leaders” og faglige eksperter.

Det er til gengæld de færreste, der er på LinkedIn for at direkte at blive solgt til. Faktisk er der en risiko for at du ligefrem bliver “disconnectet”, hvis du begynder at poste meget sælgende budskaber på LinkedIn.

Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

Det er utrolig vigtigt at du pakker din indre sælger væk, når du færdes på et medie som LinkedIn. Start med at glemme ”selling” i social selling, og lad være med at lave direkte salgsopslag.

Vi er nemlig på de sociale medier for at være sociale med hinanden.

Og denne pointe er en af de vigtigste i Caspers og Marcus’ speciale.

Visualisering af den udvidede salgstragt med en kombination af pull og push social selling

I specialet er LinkedIns kommunikative potentiale også et stort fokuspunkt.

Med andre ord, så har Casper og Marcus brugt megen tid på at analysere de muligheder man har for at sprede et givent budskab på mediet. Her anbefaler de, at man som bruger og sælger er opmærksom på LinkedIns netværkseffekt.

Grundet LinkedIns oprindelse som CV- og netværksdatabase vil man hurtigt kunne opleve at ens indhold når ud til flere end først planlagt (det afhænger selvfølgelig af indholdet). Derfor skal du i lige så høj grad huske at kommunikere til dit netværks netværk eller “weak ties” som de også kalder det.

Her finder du information om sparring og rådgivning med LinkedIn ekspert Leif Carlsen om social selling, LinkedIn og Sales Navigator

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *