Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
19. marts 2015
19 mar 2015

3 måder at udvide dit LinkedIn netværk med folk du ikke kender

3 måder at udvide dit LinkedIn netværk med folk du ikke kender handler om, at du med det forretningsorienterede LinkedIn netværk kan du etablere dig som ekspert indenfor dit område og på sigt få kunderne til at komme til dig. Hvordan etablerer du så din ekspertrolle? Det gør du ved at lave regelmæssige statusopdateringer indenfor dit ekspertområde, og gøre din værdi synlig for andre i dit netværk.

Hvis dit netværk synes om dine statusopdatering, og mener at det er relevant for deres netværk, kan de “Like” eller ”Dele” dine statusopdateringer. Derved kommer det indhold, som du skaber, ud til mange flere personer end du har i dit eget netværk. Det er faktisk lige præcis her at magien sker på LinkedIn, og på andre sociale medier for den sags skyld.

Det gælder derfor om at have et stort og bredt netværk, og det kan udbygges ved at du bare accepterer når andre folk vil tilføje dig til deres netværk. Du kan også vælge at tage skeen i egen hånd og selv udvide dit netværk. Uanset om det sker på den ene eller anden måde, er det ikke til at komme udenom, at kvantitet har en stor betydning når det gælder de sociale medier og social selling.
 

Folk du ikke kender, som sender en invitation til at linke

Mange mennesker accepterer ikke bare umiddelbart invitationer fra folk de ikke kender, så enten ignorerer de invitationerne eller sletter dem. En af årsagerne til dette skal findes i det faktum, at alt for mange LinkedIn-brugere bare bruger standardteksten når netværket skal udvides. Hvis du derimod bruger nogle få sekunder på at tilrette teksten i din invitation til at linke, og rent faktisk tilbyder at være en hjælp og ressource i forhold til dit ekspertområde, stiger chancen for at modtageren vil linke med dig dramatisk.

Når du selv modtager invitationer fra personer du ikke kender, eller som ikke har angivet årsagen til at de ønsker at linke, så behøver du ikke accepter deres invitation med det samme. I din Indbakke, under Invitationer, har du mulighed for at ”Svare uden at acceptere invitationen” (tryk på ned-pilen ved siden af Acceptér knappen) og du kan skrive:

“Kære Susanne,
Tak for din invitation til at linke her på LinkedIn. Jeg synes ikke at vi umiddelbart kender hinanden, så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvad der fik dig til at kontakte mig.
Jeg glæder mig til at høre fra dig.
De venligste hilsner
Leif Carlsen”
 

Folk der “liker” og/eller ”deler” dine opdateringer

Folk der liker eller delerHvis der er folk, som du ikke allerede kender, enten “liker” og/eller ”deler” dine opdateringer, er det en unik mulighed for at udvide dit netværk. Check deres profil og find en begrundelse for at du gerne vil invitere dem ind i dit netværk.

Du kan for eksempel skrive:
“Kære Rasmus,
Jeg har set at du synes godt om min opdatering/blog om EMNE. Hvis jeg på nogen måde kan være en hjælp eller ressource i forhold til EMNE, er du meget velkommen til at acceptere min invitation til at linke her på LinkedIn.
På forhånd tak.
De venligste hilsner
Eva Sachse”
 

Hvem har set din profil?

Who's Viewed Your ProfileHvis du enten trykker på ”Profil” og dernæst vælger ”Hvem har set din profil” eller trykker på den øverste boks ved siden af dit navn når du er på Startsiden, så kan du se, hvem der har set din profil. Med en gratis LinkedIn konto kan du se de seneste fem besøgende. Har du brug for at se flere, kan du opgradere til LinkedIn Premium, som blandt andet giver dig mulighed for at se navnet på alle, som har besøgt din profil, dog lige med undtagelse af dem som har en anonym profil. Check gerne dagligt eller ugentligt, hvem der har set din profil og inviter dem ind, hvis du synes de har en interessant profil. Du kan skrive:

“Kære Palle,
Jeg har set at du har været inde på min LinkedIn profil. Jeg har også læst din profil og synes at det kunne være interessant at have dig i mit netværk. Du skal være velkommen til at acceptere denne invitation.
De venligste hilsner
Leif Carlsen”
 

Action speak louder than words

Vi håber at ovenstående inspiration og viden har givet dig mod og lyst på at arbejde videre med at udvide og udvikle dit netværk.

De venligste hilsner

Eva Sachse og Leif Carlsen
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , ,
2 Svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] består af familie, venner og kolleger. For at få succes med social selling, gælder det om at udvide netværket til også at omfatte kunderelationer – såvel nuværende som kommende. Dernæst skal […]

  2. […] Pulse blogindlæg gør det også muligt at udvide dit netværk med for dig interessante beslutningstagere og influenter. Personer, der deler eller liker dine […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company