Her finder du et blogindlæg og en podcast om co-creation og hvordan du kan skabe indhold sammen med andre

Co-creation: Sådan skaber du indhold sammen med andre

CO-CREATION: Hvis du har brug for at skabe indhold til de sociale medier eller eksempelvis jeres virksomhedswebsite, er det så altid dig selv, der skal sidde med hele arbejdet med at udvikle, producere og distribuere indholdet? Eller kunne det faktisk gøres i fællesskab med nogle af dine kolleger eller eksterne udenfor virksomheden?

Ved at bruge den såkaldte “co-creation” tankegang kan du nemlig få hjælp til at skabe det indhold, som du er på udkig efter.

Fordelen er – ud over at få en hjælpende hånd – at du kan få mobiliseret eksempelvis yderligere ekspertise og få helt nye perspektiver på en given problemstilling. Det kan ganske enkelt være med til at gøre dit indhold bedre og mere relevant.

Hør blogindlægget som podcast

Sofie Henriksen, som til hverdag arbejder med digital markedsføring, har med stor succes brugt co-creation tankegangen til at lave en e-bog.

Blogindlæg og podcast om hvordan Sofie Henriksen har brugt co-creation tankegangen til at lave en e-bogIdéen til at lave e-bogen kom fra, at Sofie som konsulent gerne vil have de bedste forudsætninger for at kunne træffe de rigtige valg, når det gælder udviklingen af hendes kunders forretning i forhold til digital markedsføring. Og da digital markedsføring dækker over utrolig mange discipliner, ønskede hun at få et overblik over udviklingen inden for de væsentligste områder.

Men da Sofie ikke selv er ekspert på alle områder, valgt hun gå co-creation vejen for netop at få hjælp fra andre til at skabe indholdet til e-bogen. Derfor inviterede Sofie 10 eksperter indenfor e-mail markedsføring, marketing automation, analytics, PR, PPC, kunstig intelligens, SEO, Facebook annoncering, influencer marketing og LinkedIn.

Det har resulteret i e-bogen “What the f*** skal vi gøre i 2018?“, som er en slags letlæst pixibog med forudsigelser om hvad der sker her i 2018 indenfor de ovenfor nævnte områder. Hver ekspert kommer med et kort indlæg indenfor sit område, og samlet set fungerer e-bogen som en slags teaser for hvor man skal starte henne med digital markedsføring anno 2018.

Jeg har selv haft fornøjelsen af at blive inviteret af Sofie til at bidrage med afsnittet omkring Linkedin, hvor jeg blandt andet taler om at LinkedIn for alvor slår igennem som B2B social media platform, og at video bliver det nye sort på LinkedIn i 2018.

Kom i gang med co-creation af indhold

Jeg vil runde dette blogindlæg af med en opfordring til at afprøve co-creation.

Om du skal gå efter at få kollegernes hjælp, spørge netværket eller høre om en af dine kunder har lyst til at være med at skabe indhold, er ikke så vigtigt. Du skal sandsynligvis alligevel spørge flere forskellige grupper af personer.

Det vigtige er at du springer ud i det og prøver det.

Risikoen er for øvrigt til overskue: Du kan allerhøjest få et nej ;-)

Gevinsten kan til gengæld være stor: Rent faktisk ender du måske med at stå med et stykke værdifuldt og relevant indhold, som både du og dit netværk kan have glæde af 😊

De venligste hilsner

Leif Carlsen blog signatur
Book sparring med LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *