Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    Her finder du en podcast episode som handler om forskellen på social business og social selling

    Hvad er forskellen på social business og social selling?

    Leif Carlsen2023-04-09T00:20:29+02:00
    By Leif Carlsen

    Hvad er forskellen på social business og social selling? Hvor er der ligheder mellem social business og social selling, og hvor er der forskelligheder? Det taler jeg med Erik Korsvik Østergaard fra konsulentvirksomheden Bloch&Østergaard om i Social Selling Radio podcast episode 70.

    Hør blogindlægget som podcast

    ► Apple Podcasts   ► Google Podcasts   ► Podimo   ► SoundCloud   ► Spotify   ► Stitcher   

    Erik og hans kolleger arbejder med ledelses- og organisationsudvikling, og anvender blandt andet sociale medie platforme med henblik på at styrke den interne kommunikation.

    Det kan handle om at blive bedre til at distribuere viden og synliggørelse af den kompetence og ekspertise, der findes i organisationen.

    Det kan også handle om at skabe en bedre intern kultur for at dele erfaringer og succeshistorier samt ikke mindst at turde spørge om hjælp blandt kollegerne.

    Det kan være gennem brugen af eksempelvis værktøjer som Slack, Microsoft Teams, Yammer eller Workplace by Facebook, som alle umiddelbart er kendetegnet ved at blive brugt som en slags moderne intranet.

    Her kan der deles inspiration, viden, erfaringer, historier, kundecase m.m. i et lukket internt miljø, hvor der er styr på hvem der er på platformen.

    Social business møder social selling

    Er der så en kobling mellem social business og social selling?

    Populært sagt så minder social business på mange måder om social selling. Den store forskel handler om at social business handler om at skabe intern synliggørelse af ekspertise og viden overfor kollegerne.

    Social selling handler om at synliggøre ekspertise og viden overfor netværket og følgerne på det sociale medie, hvor man dyrker social selling metodikken.

    Så social business er meget orienteret mod det interne, hvorimod at social selling i høj grad handler om eksterne. Der, hvor det minder meget om hinanden, handler om at synliggørelse af erfaringer, viden og kompetencer med henblik på at hjælpe andre.

    Der, hvor der til gengæld er en stor forskel, handler om de platforme, hvor henholdsvis social business og social selling bliver udført.

    Social business bliver typisk dyrket i meget lukkede miljøer som eksempelvis Slack, Microsoft Teams, Yammer eller Workplace by Facebook, hvor det kun er de interne medarbejdere, der kan kigge med.

    Social selling udøves i høj grad på åbne sociale medier som LinkedIn, Facebook, Instagram og Twitter, hvor stort set alle kan kigge med.

    God fornøjelse med at lytte til podcasten med Erik Korsvik Østergaard 😊

    De venligste hilsner

    Leif Carlsen blog signatur
    Book sparring med LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling CompanyKlik her for mere information

    Author

    Leif Carlsen

    Leif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, kursusinstruktør, foredragsholder og medstifter af Social Selling Company og Learning Community. Han brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende LinkedIn forretningsmæssigt ved hjælp af social selling metodikken. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med social selling metodikken som omdrejningspunkt og et særligt fokus på LinkedIn. | Læs mere om Leif | Følg Leif på LinkedIn | Følg Leif på X

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Online læring
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Trackingfri zone
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Social selling kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.