Blogindlæg om at der altid er noget at skrive om ved at bare at kigge rundt i din egen virksomhed

Mangler du idéer til indhold? Så tag på “kanalrundfart” i din virksomhed

IDÉGENERERING: “Jamen vi har jo ikke noget at fortælle om på vores LinkedIn virksomhedsside”, “jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om som kunne være interessant” eller “der er da ingen der gider læse noget om hvad der foregår i vores virksomhed” er sætninger som jeg jævnligt hører, når virksomheder ønsker at øge deres synlighed på LinkedIn.

Det pudsige er, at disse udtalelser kommer fra personer, der arbejder i anerkendte virksomheder, der alle er kendetegnet ved at have gode produkter og services af høj kvalitet, og endnu vigtigere dygtige medarbejder med et højt kompetence- og vidensniveau.

Så der er ikke tale om tvivlsomme virksomheder med tvivlsomme produkter af tvivlsom herkomst og kvalitet solgt via en tvivlsom forretningsmodel, der helst ikke skal frem i lyset – ej heller på LinkedIn.

Nej, der er tale om virksomheder, der er kendetegnet ved at have:

  • en god historie
  • et godt brand
  • gode produkter og/eller services
  • dygtige medarbejdere

Ergo er det virksomheder, som har en plads i markedet og således allerede sælger og leverer deres produkter/services til kunder i dag. Så kan det godt være at disse virksomheder eksempelvis gerne vil sælge mere, opnå en øget kendskabsgrad eller komme tilbage i den indledende del af kundernes (digitale) købproces.

Men virksomheden er i gang og har således også en eller anden form for historie – ikke mindst i forhold til sine kunder.

Blogindlæg om betydningen af at kigge indad i virksomheden når I mangler emner at skrive indlæg om

Så selvfølgelig er der noget at fortælle om som en del af virksomhedens social selling og content marketing indsatser.

Faktisk har jeg til dato ikke mødt en eneste virksomhed, der ikke har noget interessant at fortælle til markedet og deres målgruppe – det være sig kunder (eksisterende såvel som potentielle nye), samarbejdspartnere, potentielle nye medarbejdere, netværket og måske også i CSR-mæssig sammenhæng.

Det handler i bund og grund om alt for mange virksomheder bliver “sneblinde” omkring kommunikationen af hvad de beskæftiger sig med og hvilken værdi de skaber.

Og det er helt forståeligt, fordi at det er noget som medarbejderne beskæftiger sig med hver eneste dag og derfor tror at det ikke har nogen værdi for kunder og samarbejdspartnere. Vi kender alle til det med at der går hverdag i tingene.

Det gælder derfor om at begynde at se udefra og ind på virksomhedens aktiviteter og finde frem til det som målgruppen finder interessant og relevant, og så ellers begynde at arbejde ud fra det.

Så kan det godt være at det næste problem handler om virksomheden er godt nok klædt på til at begynde at skabe indhold som eksempelvis indlæg, artikler, video, grafik m.m. men det er i bund og grund bare et praktisk problem, der kan løses.

Men start nu lige med at få øje på de mange gode ting, der rent faktisk foregår i din virksomhed. Så er det nemmere at tage det til det næste niveau.

Leif Carlsen blog signatur

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *