Start en uforpligtende dialog med os: Ring 48 19 20 21 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
14. juni 2015
14 jun 2015

Hvad er LinkedIn Pulse?

Hvad er LinkedIn Pulse? Pulse er det erhvervsorienterede sociale netværk LinkedIn’s blogunivers, hvor du dagligt får leveret en nyhedsstrøm af relevante blogindlæg og artikler skrevet af personer i dit eget netværk, personer du følger eller såkaldte ”thought leaders” (på LinkedIn omtalt som “Influencers”). Det kan være kendte såvel som ukendte personer, der skriver om professionelle emner. De blogindlæg du bliver præsenteret for er primært sorteret ud fra ord du bruger i din profil og det du søger og interesserer dig for. Det er derfor ikke de samme historier forskellige LinkedIn-bruger får vist i deres nyhedsstrøm.
 

Hvad kan du bruge LinkedIn Pulse til?

10 grunde til at du skal have en firmablogLinkedIn Pulse er for alle, der gerne vil søge viden og/eller dele ud af deres egen viden og ekspertise, og derigennem inspirere andre. Mit fokus i dette indlæg er på, hvordan du som ny blogger kommer i gang, og hvordan du, over en periode med regelmæssige Pulse indlæg, kan positionere dig som ekspert indenfor dit område.

Med næsten 500 millioner brugere af LinkedIn på verdensplan og cirka 2,2 millioner brugere i Danmark, har du en unik mulighed for at nå langt ud. Det at skrive sine egne blogindlæg er en vigtig del af personlig branding og det at pleje sit netværk.

Ved at være aktiv på LinkedIn, og specielt Pulse, med nyttige og inspirerende blogindlæg skaber du troværdighed og tillid til din person. Ved at udstille din ekspertviden kan du på sigt skabe grundlaget for at kunderne faktisk begynder at finde frem til dig af sig selv. På sigt behøver for ikke at være halve eller hele år, hvis du udgiver Pulse blogindlæg på regelmæssig plan, eksempelvis et par gange om måneden.

LinkedIn Pulse blogindlæg gør det også muligt at udvide dit netværk med for dig interessante beslutningstagere og influenter. Personer, der deler eller liker dine blogindlæg, kan nemlig ses som personer, der interesserer sig for det, du står for. Det er derfor en åbenlys mulighed for at linke med disse personer, og dermed få muligheden for at kommunikere direkte med dem. I mange tilfælde kan det føre til helt ny forretning.

Fordelen ved at bruge Linked Pulse frem for blot at lave statusopdateringer er, at dine blogindlæg bliver sendt ud som en notifikation til alle i dit netværk, hvilket betyder en øget synlighed. Hvis dit blogindlæg er interessant og værd at videregive i form af og deling og likes, er der nærmest ingen grænser for hvor langt dit budskab kan nå ud.
 

Sådan laver du dit første blogindlæg

Sådan laver du dit første LinkedIn Pulse indlægDu får adgang til LinkedIn Pulse ved enten at gå til ”Startside”/ ”Home” og klikke på ”Kom med et indlæg” eller på engelsk ”Publish a post”.

Her gør du følgende:

  1. Vælg en fængende overskrift.
  2. Upload et grafisk element af høj kvalitet, der understøtter overskriften.
  3. Skriv teksten til dit blogindlæg. Brug gerne mulighederne for at fremhæve overskrifter og brug gerne listefunktionen for at øge læsbarheden.
  4. Skriv minimum 300 ord og op til 5-600 ord eller deromkring.
  5. Link gerne til andet indhold fra eksempelvis dit firmawebsite.

Når du vælger et grafisk element, så tænk på at ”et billede siger mere end 1000 ord”. For at fange læserne er det vigtigt at det er af god kvalitet og inspirerer til at gå ind og læse. Ved brug af billeder opnår du op til 94 procent flere visninger. Dit blogindlæg må gerne have kant og med fordel kunne appellere til et smil.

Sådan laver du dit første LinkedIn Pulse indlæg Med hensyn til overskriften kan det være en ide at have Google i tankerne. Hermed menes at man vælger noget som man forestiller sig folk ville søge på i Google. Hvis din overskrift er Google-venlig, kan du tiltrække trafik fra Google direkte til dit Pulse blogindlæg, hvilket selvfølgelig betyder øget eksponering – også lang tid efter selve blogindlægget er postet på LinkedIn.

Link gerne til andre blogindlæg, video’er eller interessant indhold for at flytte trafik videre fra LinkedIn til dit website eller andet. Det handler om at fastholde besøgende, og få dem til at udforske det, du har at tilbyde dem, når de først har vist interesse. For at linke til andet indhold, markerer du et ord i din tekst eller en sætning og klikker på ikonet som ligner en kæde. Her bliver du bedt om at indtaste eller copy/paste din URL og din tekst skrifter til blå med understregning som du kender det.

Husk for øvrigt, at det er “no go” med sælgende budskaber i et blogindlæg. Ikke noget med priser, rabatter, besparelser, køb her og nu eller andet, som kan blive opfattet som værende sælgende. Kodeordet er unselling når det gælder blogindlæg, hvilket betyder at du deler relevant viden og inspiration med andre. Hvis det er interessant skal kunderne nok henvende sig i købsmæssig sammenhæng.
 

Prøv det!

Som med så mange andre ting her i livet, så gælder det om at komme i gang og få afprøvet det. Med LinkedIn Pulse får du dit eget blogmiljø, og muligheden for at skabe interesse omkring det du brænder for, og derigennem udstille din ekspertise.

Hvis du vil i gang med at skrive Pulse blogindlæg, har jeg har lavet en lidt mere detaljeret guide til hvordan du gør. Guiden indeholder også en podcast, hvis du hellere vil lytte til, hvordan du skal gøre. Du finder Pulse guiden i linket her.

God fornøjelse med dine blogindlæg på LinkedIn Pulse :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen

(Opdateret 2. marts 2017).
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , , , , ,
24 Svar
  1. Jan Skinnerup says:

    God artikel Dorthe, men hvad nu hvis man ikke har noget der hedder “kom med et indlæg” på startsiden? Hvad gør jeg så?

    Svar
    • Dorthe Gotthold Nielsen says:

      Hej Jan, Tak for din kommentar. Hvis du ikke ser “Kom med et indlæg” så prøv at skifte sprog i LinkedIn indstillingerne fra dansk til engelsk, så skulle den gerne dukke op når du trykker på “Home” i øverste venstre hjørne. God fornøjelse med Pulse!

      Svar
  2. Thorkild Gregers says:

    Tak for et klart og velformuleret indlæg. En god intro til LinkedIn Pulse.

    Svar
  3. Mikkel says:

    Tak for et godt og brugbart indlæg!

    Jeg har problemer med at skrive blogindlæg på Linkedin. Jeg anvender Linkedin på engelsk, da knappen for at publicere blogindlæg ellers ikke dukker op. Men så snart jeg begynder at skrive min overskrift, uploade et header billede eller lign. får jeg følgende fejlmeddelelse: “There was an error saving your post. Please try again.”.

    Jeg kan hverken gemme eller publicere indlægget, og fortsætter jeg med at skrive, kommer meddelelsen igen med det samme. Er det noget I har hørt om før? Og i så fald, hvordan kommer jeg videre? Jeg har forsøgt mig med søgninger på Google, men får ikke nogen relevante svar på problemet…

    Mvh.
    Mikkel

    Svar
    • Leif Carlsen says:

      Tak, Mikkel.

      Jeg oplever nogle gange at LinkedIn “hoster lidt” og man skal refreshe siden for at kunne gemme kommentarer eller skrive Pulse indlæg.

      Jeg har endvidere oplevet, at nogle har problemer med Internet Explorer browsere. Jeg ved ikke hvilken du bruger, men har positive oplevelser med Chrome browseren. Så prøv det eventuelt af.

      Og sidst, men ikke mindst, hvis du har en add-blocker på, så kan den også drille lidt.

      De venligste hilsner

      Leif

      Svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Snakken med Jakob er blevet til Social Selling Radio episode 58, som har fået overskriften “Blandede SEO, SEM, AdWords og social selling bolcher”. I interviewet kommer vi nemlig forholdsvist bredt omkring disse emner, og taler løst og fast om, hvordan du som virksomhed kan arbejde med dels at ryge længere op i søgeresultaterne, få mere trafik til firmaets website, og hvordan salgsstyrken også skal tænke i søgeordsoptimering, når de begynder at skrive LinkedIn Pulse blogindlæg. […]

  2. […] Efter ønske fra flere af vores kunder, har vi netop udarbejdet en visuel guide til, hvordan du skriver et LinkedIn Pulse blogindlæg. […]

  3. […] LinkedIn Pulse, der er LinkedIns blogging-platform, til at publicere dine blogs. Det er super nemt og gratis. Og […]

  4. […] om det ikke er en god idé at skabe trafik på firmawebsitet ved at skrive et reduceret LinkedIn Pulse blogindlæg, og så give læseren den fulde udgave på websitet. Idéen er i sig selv ganske god, og udført […]

  5. […] Det kan også være, at en del af arbejdstiden fremover skal bruges på at skrive LinkedIn Pulse blogindlæg, som en måde at opbygge tillid til sælgeren på. […]

  6. […] vitaminpille, som jeg vil foreslå at du “spiser”, er den som handler om at skrive LinkedIn Pulse blogindlæg (også kendt som artikler på LinkedIn). Her har du mulighed for at lave såkaldte ekspertindlæg […]

  7. […] Hvornår skal jeg bruge statusopdateringer og hvornår skal jeg bruge LinkedIn Pulse blogindlæg? […]

  8. […] Hvornår skal jeg bruge statusopdateringer og hvornår skal jeg bruge LinkedIn Pulse blogindlæg? […]

  9. […] bliver for øvrigt nu publiceret cirka 160.000 LinkedIn Pulse blogindlæg hver uge på verdensplan. […]

  10. […] Et andet kendetegn ved den moderne beslutningstager er, at han eller hun i høj grad er netværksorienteret via de sociale medier. Det gør ganske enkelt beslutningstageren mere effektiv i hverdagen at bruge de sociale medier til at kommunikere med sit netværk, og holde sig fagligt ajour eksempelvis via LinkedIn grupper og Pulse indlæg. […]

  11. […] forretningsmæssige statusopdateringer, delinger af andres opdateringer, kommentarer eller Pulse blogindlæg, hvor du deler ud af viden og […]

  12. […] LinkedIn Pulse, som bekendt er LinkedIn’s bloggingplatform, bliver mere og mere populær. Det skyldes dels, at det er super nemt at skrive et blogindlæg (det er nærmest som at skrive i et Word-dokument ) og dels at det er en meget effektiv måde for dig at nå ud med dine budskaber i dit netværk (og dit netværks netværk), da Pulse jo er en integreret del af LinkedIn. Og sidst, men ikke mindst, så bliver content marketing tankegangen mere og mere udbredt som en måde at sælge og markedsføre sig på, og her er Pulse blogindlæg et åbenlyst godt valg til at komme igang når det gælder professionel blogging. […]

  13. […] LinkedIn Pulse, som bekendt er LinkedIn’s bloggingplatform, bliver mere og mere populær. Det skyldes dels, at det er super nemt at skrive et blogindlæg (det er nærmest som at sidde og skrive i et Word-dokument ) og dels at det er en meget effektiv måde for dig at nå ud med dine budskaber i dit netværk (og dit netværks netværk), da Pulse jo er en integreret del af LinkedIn. Og sidst, men ikke mindst, så bliver content marketing tankegangen mere og mere udbredt som en måde at sælge og markedsføre sig på, og her er Pulse blogindlæg et åbenlyst godt valg til at komme igang når det gælder professionel blogging. […]

  14. […] Sådan bruger du LinkedIn Pulse til at udstille din ekspertise overfor kunderne […]

  15. […] relevante kontaktoplysninger. Mange bruger også LinkedIn som stedet, hvor man deler inspiration og Pulse blogindlæg med sine kontakter. Sidst, men ikke mindst, er det en effektiv måde at følge, hvad der fylder hos […]

  16. […] til at du skal begynde at poste blogindlæg på lige netop LinkedIn (også kendt som såkaldt ”Pulse” indlæg), er fordi det understøtter din ekspertrolle. Blogindlæggene bliver nemlig automatisk […]

  17. […] kan med fordel skrive dit ekspertindlæg via LinkedIn’s blogunivers, som hedder Pulse. Når du skriver blogindlæg via LinkedIn Pulse når dine budskaber ikke alene ud til dit netværk […]

  18. […] de er og, hvad deres rolle er i virksomheden. Flere og flere personer skrive nu blogindlæg via LinkedIn Pulse, og disse er ofte både interessante og lærerige at læse, og kan indeholde meget værdifuld […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company