Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    Blogindlæg om værdien ved at opfordre dine medarbejder til aktivt at bruge LinkedIn

    Derfor skal du opfordre dine medarbejdere til at bruge LinkedIn

    Leif Carlsen2023-11-17T08:49:23+01:00
    By Leif Carlsen

    EMPLOYER BRANDING: Opfordrer du dine medarbejdere til at bruge LinkedIn? Eller synes du, at de spilder deres tid på de sociale medier? I så fald går du glip af en fantastisk mulighed for at få synliggjort din virksomhed overfor kunder, samarbejdspartnere og kommende medarbejdere.

    Vi hører jævnligt fra medarbejdere, at de ikke føler sig trygge ved at være aktive på LinkedIn, og at hyppige opdateringer kan være et signal til chefen om, at de er på vej videre i karrieren.

    Nogle føler, at chefen ligefrem kigger dem over skulderen, og bestemt ikke motiverer til, at bruge LinkedIn professionelt i virksomhedens interesse og lære at arbejde med begreberne social selling og social business.

    Det er en ærgelig adfærd, som på den lange bane kan være dyr for virksomheden. Det er nemlig ikke til at komme uden om LinkedIn i dag som et moderne salgs- og relationsværktøj.

    LinkedIn er blevet stedet for vores professionelle identitet på nettet, og det er også her, at vi i stigende grad søger information om mulige leverandører, kunder og samarbejdspartner.

    Samtidigt er der mange medarbejdere, der fortsat mest af alt opfatter LinkedIn som et CV-værktøj, selvom LinkedIn i dag er et topmoderne relationsværktøj, som blandt andet kan bruges til networking, salg, markedsføring og personlig branding.

      Overblik

    • Alle vinder på at bruge LinkedIn
    • Lav en strategi for brugen af LinkedIn
    • Omfavn LinkedIn og opfordr medarbejderne til at bruge det

    Alle vinder på at bruge LinkedIn

    Alle vinder på at bruge LinkedIn i din virksomhed

    Faktum er at vi blandt andet bruger LinkedIn til at skanne markedet samt til forberedelse af forretningsmøder og lignende. Vi søger på personprofiler og virksomhedsprofiler, men nu også direkte på produkter og services, hvilket giver LinkedIn en helt ny dimension.

    Faktisk er det en dimension, der går langt ud over et traditionelt kronologisk CV, men i stedet skaber en enestående mulighed for virksomheder og specielt medarbejderne (virksomhedens største aktiv) for at fremstå professionelle for dem som søger via LinkedIn.

    Samtidigt er det med til at øge medarbejdernes digitale egenkapital.

    Nu er det ikke ualmindeligt, at når der indføres ny teknologi, er der også forbundet en vis indkøringsperiode med det. Hvis man ikke rigtig har forstået meningen med LinkedIn eller ikke ved, hvordan værktøjet bruges optimalt, opstår der hurtigt barrierer, der forhindrer virksomheden i at udnytte dette stærke og effektive relationsværktøj.

    Lav en strategi for brugen af LinkedIn

    Derfor bør chefer og ledere implementere en strategi for brugen af LinkedIn, som sikrer koblingen mellem virksomhedens overordnede strategi, virksomhedens profil og de enkelte medarbejderes profiler.

    I den sammenhæng er det også en god idé at få udarbejdet en plan for, hvad det er for områder og emner, der ønskes kommunikeret via LinkedIn således, at der så vidt muligt er en rød tråd i kommunikationen.

    Visualisering af LinkedIn og social selling strategi og taktik model fra Social Selling Company

    Når virksomhedsprofilen og medarbejdernes LinkedIn profiler er gennemgået, opdateret og strømlinet, er det tid til at tænke social selling og det at skabe værdi gennem de sociale medier, ind i den traditionelle salgsproces.

    Virksomheder bør opfatte medarbejdernes ageren på de sociale medier som direkte værditilførsel, og jo flere kontakter medarbejderne har i deres netværket, desto længere ud kan de kommunikere og inspirere omkring virksomhedens produkter og services.

    Omfavn LinkedIn og opfordr medarbejderne til at bruge det

    Omfavn LinkedIn og opfordr medarbejderne til at bruge det

    Efter vores mening bør du som chef omfavne LinkedIn som et værktøj, og legitimere brugen af det i hverdagen.

    Det gælder derfor også om at opfordre og motivere medarbejderne til at bruge LinkedIn som en ny måde at øge synligheden omkring jeres virksomhed, og dermed også kendskabet til jer.

    Huske at anerkende og rose medarbejderne for deres indsatser på LinkedIn, og del gerne succeshistorier på eksempelvis månedsmøder.

    Jo mere trygge jeres medarbejderne bliver i brugen af LinkedIn og jo bedre de forstår hvordan de sociale medier kan skabe værdi både dem selv og virksomheden, desto hurtigere kan både medarbejderne og I som virksomhed høste fordelene ved at være tilstede på LinkedIn.

    De venligste hilsner

    Leif Carlsen blog signatur
    Information om Employee Advocacy inspirationsforedraget med LinkedIn ekspert Leif CarlsenKlik her for mere information

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Online læring
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Trackingfri zone
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.