Her finder du et blogindlæg om hvorfor at du skal slå Creator-tilstand fra på din LinkedIn profil

Derfor skal du slå “Creator Mode” fra på din LinkedIn profil

LINKEDIN CREATOR MODE: Hvis du gerne vil bruge din LinkedIn profil til social selling, at netværke med eller hvis du er i gang med at søge et nyt job, så vil jeg anbefale, at du IKKE slår den såkaldte “Creator Mode” til på din profil.

Men inden jeg fortæller hvordan det kan være, så lad mig lige starte med at forklare, hvad LinkedIns Creator Mode for en størrelse.

Creator Mode (også omtalt som “Creator-tilstand”) er en funktion, som LinkedIn introducerede i foråret 2021.

Funktionen gør, at der på din profil kommer mere fokus på, at du skaber indhold (“creator”) i form af indlæg og måske også artikler.

Creator Mode henvender sig primært til personer, der regelmæssigt eller ligefrem ofte publicerer indhold, og gerne vil have dels øget fokus på dette indhold på forsiden af deres LinkedIn profil, og dels få flere følgere.

Visualisering af forskellen på standard udgaven af en LinkedIn profil og med Creator-tilstand slået til

I praksis sker der 4 ting, hvis du aktiverer Creator Mode:

  1. Du skal vælge 5 hashtags relateret til det indhold som du kommunikerer om. Disse 5 hashtags bliver vist i toppen af din profil lige under den professionelle overskrift.
  2. Dit “Fremhævet” afsnit bliver rykket op på din profil.
  3. Dit “Om” afsnit bliver rykket ned efter aktivitetsoversigten.
  4. Den primære handling for medlemmer, der besøger din profil, bliver ændret fra at have “Opret forbindelse” som CTA-funktion (“Call To Action”) til “Følg”.

Derfor skal du slå Creator Mode fra

Blogindlæg om, hvorfor at du skal slå Creator Mode fra på din LinkedIn profilProblemet med Creator Mode – hvis du vil bruge din profil til social selling, at netværke med eller til jobsøgning – handler om, at knappen med den primære handling på din profil bliver ændret fra “Opret forbindelse” til “Følg”.

Det er et problem fordi det at følge, slet ikke er det samme som at være forbundet på LinkedIn.

Hvis vi ikke er forbundet, så kan vi blandt andet ikke sende beskeder til hinanden (med mindre en af os har et Premium-abonnement). Hvis vi ikke kan kommunikere via beskeder, bliver det pludselig sværere at skabe en relation.

Jeg kan ganske viste connecte med dig via en undermenu, men det kræver flere klik, og endnu værre så er det de færreste, der overhovedet kender til denne undermenu.

Jeg har selv testet det af, og når “Opret forbindelse” knappen bliver erstattet med “Følg”, så styrtdykker antallet af personer, der sender invitationer til mig.

Samtidigt kan jeg – når jeg har haft Creator Mode slået til – ikke se, at det skulle give flere visninger af mit indhold, hvilket er endnu et argument for at slå funktionen fra.

Forbindelser giver muligheder

Du kan bruge LinkedIn til at dyrke og udvide dit professionelle netværk

Efter min mening giver det nogle klare fordele og muligheder at være forbundet på LinkedIn:

  • Vi kan sende et ubegrænset antal beskeder til hinanden
  • Vi kan se hinandens opslag i feed’et
  • Vi kan se hinandens detaljerede kontaktoplysninger
  • Vi kan se hinandens forbindelser (dog maksimalt 999 forbindelser og hvis dine indstillinger er sat op til det)
  • Vi kan give hinanden en anbefaling
  • Vi kan give hinanden anerkendelser (“endorsements”)

Specielt det med at vi kan skrive beskeder til hinanden, og at vi kan se hinandens indhold i vores nyhedsstrøm, giver mulighed for at skabe dialoger via beskedfunktionen eller kommentarer.

Disse dialoger kan lede til:

  • Nye kunder og dermed ny forretning
  • Nye netværksrelationer
  • Nyt job

Bonusinformation

Du kan maksimalt have 30.000 forbindelser (connections), altså personer, som du er direkte forbundet med.

Der er til gengæld ingen øvre grænse for, hvor mange der kan følge dig på LinkedIn, altså personer, der har klikket på “Følg” knappen på din profil.

Sådan slår du funktionen fra

Du slår Creator Mode fra ved at følgende denne procedure:

  1. Klik på “Dig” menuen i topmenubaren.
  2. Klik herefter på “Vis profil”.
  3. Scroll nu lidt ned og klik på punktet “Creator-tilstand: Til”.
  4. Klik nu på “Til” knappen således, at den skifter til “Fra”.
  5. Afslut ved at klikke på “Gem”.

Creator Mode er nu deaktiveret på din LinkedIn profil.

Afrunding

Konklusion i.f.m. dette blogindlæg

Jeg vil runde blogindlægget af med en klar anbefaling: Hvis du gerne vil gøre det nemt for andre at connecte med dig på LinkedIn, så slå Creator Mode fra – hvis du altså er kommet til at slå funktionen til.

Har du ikke har slået Creator Mode til, behøver du til gengæld ikke at gøre noget 😉

Du kan også vælge at afprøve at slå Creator Mode til i en periode på et eksempelvis et par uger. Derefter kan du slå funktionen fra, og igen efter et par ugers tid vurdere resultaterne ved henholdsvis at have det slået til og fra.

I den sidste ende er det selvfølgelig dig, der skal vælge det, som virker for dig :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen fra Social Selling Company
close

Abonnér på vores LinkedIn nyhedsbrev.

Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.