Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
2. oktober 2018
02 okt 2018

Hvad er social selling?

12 minutters læsning

Blogindlæg med definitionen på social sellingHvad er social selling? Social selling er en metode til at udvikle relationer som en del af salgsprocessen i forhold til dine kunder. Skåret ind til benet handler det om at få en potentiel køber til at kende dig, kunne lide dig og stole på dig via markedsførings- og salgsindsatser på de sociale medier. Ultimativt handler det om at få kunderne til at komme til dig, når de har brug for dine produkter eller services.

Der hvor social selling har sin absolutte styrke er når du arbejder med B2B relationssalg og længerevarende salgscyklusser. Her er LinkedIn som regel det åbenlyse valg, da det er markedets stærkeste erhvervsorienterede sociale medie, men det kan i princippet også foregå på Facebook, Instagram og Twitter. Social selling kan også foregå offline i forbindelse med salgsmøder og lignende.

Som så mange andre tendenser har social selling metodikken sin oprindelse fra USA, hvor det blev en naturlig udvikling af den såkaldte “Sales 2.0” tankegang, som handler om udfordringen ved at komme tilbage i den indledende del af købsprocessen eller endda påvirke kunden inden han eller hun overhovedet får et konkret behov.

Et af de grundlæggende elementer i social selling handler om at nærme sig potentielle kunder på en mindre direkte måde end man normalvis gør gennem brugen af såkaldt kold canvas, altså opringninger til personer uden at de har bedt om at blive ringet op, og hvor kunden ikke har et forudgående kendskab til sælgeren. Altså er den indledende relation mellem sælger og potentiel kunde kold – deraf navnet kold canvas.

Et andet element i social selling drejer sig om at sælgeren får mulighed for at lave personlig branding ved at kommunikere sin faglighed på LinkedIn (eller andre sociale medier). Det kan han eller hun blandt andet gøre ved at skabe og dele relevant indhold (omtales ofte som “content”) så som blogindlæg, links, videoer og podcasts med sit netværk på LinkedIn med henblik på at udstille sin ekspertise og opbygge troværdighed.

Blogindlæg om hvad social selling erEndelig handler social selling også om “social listening”, altså om at du lytter til signaler og information i dit netværk på LinkedIn og andre sociale medier med henblik på at dyrke relationerne ved at lytte, lære og hjælpe, og sidst, men ikke mindst, potentielt set også opfange købssignaler fra netværket.

En misforståelse vi møder fra tid til anden er, at nogle blander social selling sammen med begrebet social marketing. Det er imidlertid to forskellige begreber. Hvor social marketing er fokuseret på marketingpersoner, der arbejder med massekommunikation, er social selling mest fokuseret på salgspersoner, der arbejder med en-til-en baseret relationssalg.

En anden misforståelse er, at mange tror at social selling altid er ensbetydende med LinkedIn, men det er det ikke. For social selling handler om metoden og mindsettet, hvorimod LinkedIn er platformen, hvor du eksekverer social selling metodikken.

Ergo kan social selling metodikken også bruges i forhold til andre sociale medier som eksempelvis Facebook, Instagram og Twitter – bare med respekt for disse mediers karakteristika og særegenheder. Når det er sagt er LinkedIn dog den mest udbredte platform i forhold til social selling.
 

Den klassiske salgsmodel

Blogindlæg om hvad er social selling?Inden jeg sætter flere ord på, hvad social selling mere præcist dækker over, så lad os kigge på, hvordan virksomheder klassisk set har arbejdet med salg. I gamle dage, hvilket i denne sammenhæng kun er få år siden, bestod salgsmodellen ofte af segmentering, markedsføring, telefoncanvas, emnekvalificering og kundemøder.

Faktisk er der stadig mange virksomheder, der udelukkende anvender den klassiske salgsmodel. Den indebærer at virksomhederne markedsfører deres produkter og services via eksempelvis trykte kataloger, annoncer i dagblade, ugeaviser eller magasiner samt udstillinger og messer. Kundeemner bliver kvalificeret ud fra branche og om det er en offentlig eller privat virksomhed, geografi, antal ansatte, potentiale m.m. Herefter ringer sælgeren så ud for at booke et møde, hvor kunden skal overbevises om, hvorfor han eller hun burde handle med lige netop denne sælger.

Selvfølgelig er der mange varianter af denne salgsmodel afhængig af branche, men i hele træskolængder har det fungeret på denne måde i mange år. Imidlertid har internettet og ikke mindst Google for altid ændret måden kunderne køber ind på. I den gamle model var det sælgeren, der konstant skubbede på, men den går bare ikke mere. Nu er det kunden, der kan vælge at tage hele købsprocessen digitalt uden at skulle tale med en sælger i telefonen eller mødes ansigt til ansigt.

Principielt har kunder aldrig kunnet lide at blive solgt til, men det kan de slet ikke nu om dage, hvor der desværre er skruet endnu mere op for salgsbudskaberne. Du oplevede det sikkert selv, da du sidste gang tankede benzin og skulle betale i butikken. Her blev du med stor sandsynlighed præsenteret for et forholdsvis upersonligt salgsbudskab med et tilbud om 2 pakker Gajol for 10 kroner. Det er hvad jeg kalder for sælgere uden hjerner, og når der går automatgear i mersalget.
 

Den nye salgsmodel: Social selling

Blogindlæg om hvad er social sellingNu om dage bruger kunderne søgemaskiner som Google og sociale medier som eksempelvis LinkedIn, Twitter og Facebook til at finde løsninger på deres behov, og de spørger ofte rundt i netværket efter erfaringer og anbefalinger. Faktisk er den moderne beslutningstager i stand til at definere sit behov og uddanne sig i det gennem digital informationsopsamling. Sælgeren er derfor nu udelukket fra en stor del af købsprocessen, og ofte er der kun pris tilbage at diskutere.

Studier fra den amerikanske analysevirksomhed Forrester Research viser, at den gennemsnitlige kunde nu selv gennemfører mellem 60 og 90 procent af den samlede købsproces, inden kunden kontakter en sælger. Den moderne beslutningstager træffer derfor selv en stor del af beslutningerne omkring valg af løsning og samarbejdspartner.

Der er således byttet rundt på rollerne, og nu er det nærmest kunden, der tager kontakt til sælgeren, når han eller hun er klar til at gå videre i sin købsproces.

Og jo mere end vare egner sig til at blive puttet i en indkøbskurv i en webshop, desto mere nærmer vi os det punkt, hvor kunden tager hele købsprocessen selv uden kontakt til en sælger.

Det er lige netop her, at social selling og det jeg kalder for den nye salgsmodel kommer ind i billedet. Her drejer det sig som at sætte kunden og hans eller hendes udfordringer i centrum, og om at inspirere til, hvordan de eksempelvis kan løse deres udfordringer eller søge nye muligheder, der kan udvikle deres forretning og skabe ny vækst. Det drejer sig også om at skabe engagement og gå i aktiv dialog med kunderne via de sociale medier.
 

Social selling handler mere om social end om selling

Når du arbejder med social selling er det utroligt vigtigt at du accepterer præmissen for, hvorfor at dit netværk er på LinkedIn. Folk er som udgangspunkt ikke på LinkedIn for at blive solgt til. Faktisk er de der for:

    Blogindlæg om hvad social selling er

  • at være sociale i professionel sammenhæng med deres netværk
  • at holde sig ajour med deres netværk
  • at holde sig ajour med det marked som de er på
  • at søge viden
  • at finde inspiration
  • at bruge det til mødeforberedelse
  • at holde øje med konkurrenterne
  • at holde sit CV opdateret
  • at finde nye jobmuligheder

Så det gælder om at respektere de præmisser, der gør at folk er på LinkedIn, og så til gengæld bruge dem proaktivt i forhold til de påvirkningsmuligheder du har. Så når folk bruger LinkedIn til at søge viden og inspiration, er det lige præcis det du skal give dem, uden at blande dine produkter og direkte salg ind i idet.

Du kan også med fordel se dit netværk på LinkedIn som var det en fysisk netværksgruppe. I den virkelig verden vil du næppe have succes med at forsøge på at lave direkte salg som det første medens at netværksgruppen står og spiser morgenmad. Det er alt for aggressivt og forkert timet, da folk er der for at netværke, blive klogere på hinandens områder og hjælpe med aktuelle problemstillinger – præcis lige som det foregår på LinkedIn.

Så social selling handler på mange måder om “unselling” og om at være professionel social med dit netværk.
 

Få styr på strategien inden du starter

Blogindlæg om hvad er social selling metodikken for en størrelseEn klassisk fejl når det gælder implementering af social selling i de daglige salgs- og markedsføringsindsatser drejer sig om, at man bare springer ud i det og begynder at poste løs uden at der er rød tråd i det. Det gør desværre at budskaberne ofte drukner i mængden på LinkedIn, og det hjælper ikke til at adskille dig fra dine konkurrenter – snarere tværtimod.

Derfor gælder det om at få styr på din social selling strategi og taktik inden du starter. For uden strategi er der ikke nogen retning at følge, og i værste fald kan du ende med at løbe i den forkerte retning – måske endda i højt tempo fordi at du tænker at nu skal du for alvor til at være synlig på LinkedIn, og der skal bare postes løs til den store guldmedalje.

Du skal derfor bruge noget tid på at få lavet en skriftlig køreplan, som blandt andet skal indeholde noget omkring de strategiske målsætninger for din tilstedeværelse på LinkedIn samt hvilke indsatser du skal gennemføre for at understøtte strategi og taktik.

Du kan i den sammenhæng med fordel stille følgende spørgsmål som en del af en social selling strategiproces:

  • Handler det eksempelvis om øget synlighed?
  • Er der et forretningsområde, der skal eksponeres ekstra meget?
  • Er der behov for at uddanne markedet i en bestemt teknologi, produkt eller service?
  • Har du/I et “why” der kan bruges proaktivt i social selling kommunikationen?
  • Hvilke kommunikative fyrtårne skal du kommunikere om på regelmæssig basis?
  • Hvilke personaer (beslutningstagere, influenter og brugere) ønsker du at ramme?
  • Hvilke social media platforme og contenttyper skal du bruge for at ramme de definerede personaer?
  • Hvad vil du og din virksomhed gerne være kendt for om eksempelvis to år fra nu?

Det er god idé at evaluere sin social selling strategi og taktik hver 3-6 måned for at sikre, at du går efter de strategiske målsætninger, og at der gennemføres konkrete indsatser for at nå disse mål.
 

Social selling i praksis

I praksis handler social selling i overskrifter om tre ting:

    Blogindlæg om hvad social selling metodikken er for en størrelse

  1. Synlighed: Du bliver kun synlig på LinkedIn ved at du med en vis regelmæssighed poster eksempelvis statusopdateringer, artikler, deler links, liker og kommenterer. Hvis du ikke er synlig kan din målgruppe heller ikke få øje på dig, dine kompetencer og din virksomhed
  2. Likeability: Når du poster en statusopdatering eller skriver en LinkedIn artikel, er det vigtigt at det er relevant og værdifuldt for din målgruppe således, at de får lyst til at læse mere fra dig. I den sammenhæng er det “no go” med salgsbudskaber, priser og tilbud, da folk ikke er på LinkedIn for at blive solgt til.
  3. Tillid: Ved at være synlig, dele ud af inspiration og viden indenfor dit fagområde og hjælpe andre med svar og løsninger, kan du over tid opbygge tillid i dit netværk på LinkedIn. Det vil også hjælpe dig til at blive anbefalet af andre i dit netværk.

Det drejer sig således om, at du skal kunne inspirere kunderne til at vælge netop dine produkter og services. Det gør du ved at hjælpe dem med at løse deres problemer og udfordringer, og det kan du gøre gennem brug af indhold (også kendt som content), som eksempelvis kan være:

  • Statusopdateringer (indlæg)
  • Billeder
  • Infografikker
  • LinkedIn artikler
  • Blogindlæg fra virksomhedens website
  • Videoer
  • Podcasts
  • Gør-det-selv guider
  • Rapporter og analyser
  • White papers

For at du rammer kundernes interesse bedst muligt, er det vigtigt at du er kundefokuseret i dine social selling indsatser. Det gør du ved at forstå kundernes konkrete problemer, for netop ved at forstå kundens situation og udfordringer, kan du skabe en kobling mellem dette og dine produkter og services – dog uden at du direkte skal tale om dine produkter på LinkedIn. Husk at dine kunderne er langt mere interesserede i deres egne problemer end i dine produkter. Så tal om deres problemer og fortæl objektivt set hvordan de kan løses. Det er vejen til at udstille en reel værdi overfor kunden.

Når du arbejder med social selling i hverdagen vil det typisk være inddelt i to forskellige former for indsatser:

  • “Under radarhøjde”: Her bruger du beskedfunktionen på LinkedIn i en-til-en dialoger med den enkelte kunde eller potentielle kunde. Det foregår i et fortroligt miljø, hvor ingen andre kan kigge med.
  • “I radarhøjde”: Her poster du statusopdateringer og artikler som kommer ud i nyhedsstrømmen hos dit netværk, og det er dermed noget som alle kan følge med i.

Det gælder også om at være aktiv med like-knappen og gå ind og kommentere på relevante opdateringer i din nyhedsstrøm. Derigennem udviser du engagement, og at du dels har en konkret ekspertise indenfor dit fagområde og dels, at du selvfølgelig gerne vil hjælpe dit netværk og dine kunder.
 

Du skal opbygge din digitale egenkapital

Blogindlæg om, hvordan du gennem 5 trin kan opbygge din digitale egenkapitalDa social selling i høj grad også handler om personlig branding fordi det udstiller dig og dine ekspertiser, skal du være mere bevidst om dit digitale omdømme og det som jeg kalder for din digitale egenkapital. Din virksomhed og dig som person bliver googlet af både nuværende og kommende kunder, og det gælder derfor at om at være synlig på de sociale medier.

Derfor er du også nødt til at tænke i personlig branding, når det gælder social selling. Det handler om at arbejde med dit personlige brand og varemærke, og at du har en bevidsthed om, hvordan dit netværk skal opfatte dig. Så du skal indarbejde personlig branding i dine daglige social selling indsatser på LinkedIn og for den sags skyld alle de andre sociale medier, som du måtte bevæge dig rundt på.
 

Social selling handler også om LLHI

Når du arbejder med social selling i dine salgsindsatser skal du afholde dig fra at tale pris og kampagnebudskaber. Det er ganske enkelt forbudt! For det er det samme som at “støje” i dit personlige LinkedIn netværk, og det giver dig kun badwill. Det drejer sig derimod om at arbejde med “unselling”, som du kan læse mere om i blogindlægget her.

Blogindlæg om at du skal lade være med at sælge på LinkedInDet er langt bedre at du committer dig til netværkstankegangen, og at du holder fokus på det sociale og tillidsskabende bag det at skabe forretningsmæssige relationer på LinkedIn.

I den sammenhæng har jeg udviklet en model for, hvordan jeg mener, at du skal arbejde med social selling på specielt LinkedIn, men det gælder i bund og grund også mange andre sociale medier som eksempelvis Facebook, Instagram og Twitter.

Modellen hedder LLHI og det står for Lyt, Lær, Hjælp og Inspirér forstået på følgende måde:

  • Lyt: Lyt aktivt og interesseret i, hvad der sker i dit netværk. Udvis engagement ved at like, dele og skrive relevante kommentarer.
  • Lær: Lær af interessante og dygtige personer i dit netværk – dels for at du selv kan blive klogere, og dels for at lære, hvad dit netværk kan hjælpe med således, at du ved inden for hvilke fagområder og ekspertiser, at du kan anbefale personer i dit netværk til andre.
  • Hjælp: Hjælp dit netværk når nogen er på udkig efter anbefaling af eksempelvis en ekspert indenfor et givent område, en lokation til en event eller ønsker sparring om en problemstilling eller forretningsmæssig mulighed.
  • Inspirér: Inspirér dit netværk ved at dele værdifuld viden. Det kan du gøre gennem relevante statusopdateringer som eksempelvis links til eksterne artikler, videoer, podcasts, infografikker eller lignende. Kom også i gang med at skrive LinkedIn artikler, hvor du deler ud af din ekspertise og giver dit perspektiv på aktuelle forretningsmæssige udfordringer.

 

Pas på fælderne i social selling

Er det hele omkring social selling så bare lutter lagkage og den sikre vej til at nå budgettet hver måned? Slet ikke! Faktisk er der nogle klare fælder, som du risikerer at falde i når du går i gang med at arbejde med social selling metodikken. Realistisk set er det nok svært ikke at falde i en fælde eller to fra tid til anden, men ved at være bevidst om disse fælder, kan du også gøre noget for undgå dem.

Blogindlæg om hvad social selling erTypiske fælder ved social selling kan være:

  • Manglede strategi: Uden strategi er der ingen retning
  • Manglende træning i at forstå og eksekvere på social selling metodikken
  • Manglede eksekvering: Uden eksekvering er der ingen fremdrift
  • Manglende tålmodighed med resultater: Social selling er en langsigtet salgsmetodik
  • Manglende ressourcer og hænder til at drive social selling processen
  • Når man begynder at være sælgende i sine social selling indsatser = netværket begynder at vælge dig fra fordi at folk er ikke på LinkedIn for direkte at blive solgt til
  • Når visninger bliver den vigtigste KPI: Visninger er fint, men kommentarer er det som skaber dialog og kan udvikle værdifulde relationer
  • Frygt: Når frygten for at publicerer bliver så stor at det er bedre at lade være
  • Perfektionisme: Når du aldrig får postet noget fordi det ikke er godt nok. I den sammenhæng er det godt at tænke på ordsproget om at “Done is better than perfect!”
  • Hverdagsmonstret: At din øvrige hverdag tager over og social selling indsatser bliver nedprioriteret

 

Hvad er så udbyttet ved social selling?

Hvis du styrer uden om fælderne og har fået udarbejdet en klar køreplan for din strategi, taktik og eksekvering, hvad er så det potentielle udbytte ved at indarbejde social selling i dine salgs- og markedsføringsindsatser? Jo, der vil være indtil flere udbytter, men det vigtigste i denne sammenhæng er at nævne, at de kommer ikke overnight fordi at social selling er en langsigtet salgsindsats.

Blogindlæg om hvad social selling erNår man har været i gang et stykke tid vil det typiske udbytte være:

  • Øget synlighed i markedet – både for dig som person og for din virksomhed
  • Du får udstillet din ekspertise og faglighed
  • Du kan opbygge tillid i dit netværk og netværkets netværk – selv overfor potentielle kunder du aldrig har mødt
  • Du kan opbygge ambassadører i dit netværk, der proaktivt vil anbefale dig
  • Du kan komme tilbage i den indledende del af kundernes købsproces når beslutningstagerne indsamler information og spørger deres netværk om anbefalinger af produkter, services og virksomheder
  • Du kan blive “top of mind” i dit netværk og netværkets netværk
  • Du kan tiltrække nye forbindelser ved at dele ud af din viden og inspirere andre
  • Du kan løfte din virksomheds imagemæssige position i markedet

 

Social selling kogt ned i en bouillonterning

Der er meget mere at fortælle om social selling, og jeg har derfor også lavet en podcast episode om det sammen med min kollega Eva for at uddybe emnet endnu mere. Du finder denne podcast episode i linket her.

Men hvis jeg skal koge social selling metodikken ned til en bouillonterning kan det bedst beskrives således:

  • Det handler om at du skal være synlig på de sociale media platforme, hvor dine kunder er
  • Du skal være synlig med noget, der udstiller din ekspertise, eksempelvis statusopdateringer, artikler, links og kommentarer
  • Du skal proaktivt opbygge tillid og digital egenkapital i dit netværk ved at dele ud af relevant og værdifuld viden og deltage i debatter gennem kommentarer, hvor du hjælper og giver udtryk for din mening
  • Du skal løbende udbygge dit professionelle netværk med relevante personer og ikke mindst dyrke og udvikle relationerne
  • Vær “likeable” i dine social selling indsatser således, at du giver dit netværk lyst til at følge dig, få mere inspiration og viden fra dig samt at anbefale dig i deres netværk

Når du har arbejdet med social selling metodikken i et stykke tid, kan du mere målrettet arbejde med at identificere den tillid du allerede har i dit netværk og begynde at kapitalisere på denne tillid forretningsmæssigt.
 

Er social selling løsningen på alt der har med salg at gøre?

Er social selling så den eneste måde at sælge på fremover? Nej, slet ikke. Det skal faktisk kombineres med de elementer fra den gamle (klassiske) salgsmodel, som stadig virker. Over tid er der heller ikke nogen tvivl om at klassisk salg og social selling kommer til at smelte sammen i en samlet og moderne salgsmetodik. Men inden det sker, skal vi udnytte de nye muligheder som social selling giver, men vi skal selvfølgelig stadigvæk tale med kunderne og mødes ansigt til ansigt.

For noget har nemlig ikke forandret sig: Mennesker handler med mennesker.

Hvordan arbejder du med social selling i din virksomhed?

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
35 Svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Social selling er en metode til at skabe relationer til dine kunder som en del af salgsprocessen. Det er en mulighed for, at du kan blive involveret i kundens digitale og nærmest selvstændige købsproces. Og det gør du ved at skabe en dialog, tillid og dele viden med kunden. Social selling sker ofte via sociale medier som LinkedIn og Facebook, men kan lige såvel foregå ansigt-til-ansigt i forbindelse med salgsmøder og lignende. Hvis du vil vide mere om, hvad social selling er, så læs med her.  […]

  2. […] er det så gået for Dan med hans social selling og content marketing indsatser? Det korte svar er, at det virker! Og det virker endda rigtig godt. […]

  3. […] og ned når det gælder SEO (Search Engine Optimization), SEM (Search Engine Marketing), AdWords og social selling? Udover at det i sig selv kan være svært at gennemskue hvad disse akronymer og […]

  4. […] vi hjælper salgs- og marketingorganisationer og deres medarbejdere med at indarbejde social selling og content marketing metodikkerne i deres salgs- og markedsføringsindsatser, oplever vi ofte at […]

  5. […] social selling kun for sælgere? Eller er social selling også noget som direktører bør interessere sig for? […]

  6. […] Den moderne beslutningstager tager nu om dage cirka 60 procent af købsprocessen selv, og en vigtig del af dette handler om at opbygge tillid. Her er anbefalinger et rigtig effektivt middel, da det er dine kunder, der udtaler sig om dig og din virksomhed.   […]

  7. […] motiverer til, at bruge LinkedIn professionelt i virksomhedens interesse og lære at arbejde med begreberne social selling og social […]

  8. […] at de sociale mediers fremkomst, er begrebet i lighed med social selling og content marketing blevet konceptualiseret, og er nu en blanding af et mindset og en metodik. […]

  9. […] ind i dit netværk. Og så kan du også bruge det til at skabe salg med. Især hvis du bruger social selling tankegangen, hvor det handler om at udnytte dit netværk og den tillid du har i dit […]

  10. […] til af en englænder for nogle år siden, og som jeg har brugt lige siden i mit arbejde med salg og social selling. Jeg har valgt at lade være med at forsøge på at oversætte den, da jeg ikke synes den bliver […]

  11. […] købsproces har slået endnu mere igennem. Så kom i gang med at “efteruddanne” dig i social selling og content marketing allerede nu således, at du bliver blandt de bedste på dit felt i løbet af […]

  12. […] Vi vil så for vores vedkommende gerne krydre det hele med inspiration i forhold til begreberne social selling, content marketing samt LinkedIn. […]

  13. […] Vi vil så for vores vedkommende gerne krydre det hele med inspiration i forhold til begreberne social selling, content marketing samt LinkedIn. […]

  14. […] man bruge social selling og content marketing som […]

  15. […] og sælgere er derfor nødt til at tænke i helt nye baner. Det er her at begrebet “social selling” kommer ind. Kunderne søger inspiration, viden og erfaringer via Google, LinkedIn, Facebook, […]

  16. […] Jeg tror at rigtig mange virksomheder vil have gavn af at stoppe op og gentænke deres markedsføringspizza. Prøv følgende tankeeksperiment: Hvis vi skulle starte vores virksomhed helt fra bunden i morgen, ville vi så rent faktisk vælge de nøjagtig samme smagsvarianter og antal stykker i vores nye markedsføringspizza? Ville vi så holde fast i de trykte kataloger, annoncerne, outdoor-reklamerne eller tv-spottene? Eller ville vi i større omfang gå den digitale vej og opprioritere ressourcer og indsatser indenfor de sociale medier, content marketing og social selling? […]

  17. […] forhold til social selling, bruger du så tid på det rigtige, og det, der rent faktisk skaber […]

  18. […] få viden og indsigt samt inspiration til konkrete værktøjer til at arbejde med begrebet “social selling” og “content marketing”, som brugt på den rigtige måde kan skabe ny forretning […]

  19. […] over de seneste 3-4 år. Det er historien om, hvordan vi har taget vores egen medicin ved at bruge social selling som vores primære metode til at arbejde med salg og markedsføring, og hvordan vi har hjulpet […]

  20. […] Vi vil så for vores vedkommende gerne krydre det hele med inspiration i forhold til begreberne social selling, content marketing samt […]

  21. SEO på dansk siger:

    […] Den ene var Leif Carlsen fra Social Selling Company, der skulle fortælle om begrebet social selling og jeg skulle repræsentere Inbound CPH og fortælle om […]

  22. […] har lavet en podcast om. Vi vil nemlig gerne hjælpe med at give dig inspiration og viden om, hvad social selling og content marketing er for nogle […]

  23. […] Hvad er social selling? Kunderne klarer selv 60 procent af købsprocessen. Sådan får du kunderne til at komme til dig. […]

  24. […] Hvad er social selling? Kunderne klarer selv 60 procent af købsprocessen. Sådan får du kunderne til at komme til dig. […]

  25. […] Online markedsføringseksperten Ib Potter, som producerer podcasten “PotterCut”, har interviewet Social Selling Companys medstifter Leif Carlsen omkring begrebet social selling. […]

  26. […] en fantastisk indsigt, og mulighed for at komme tættere på vores kunder, blandt andet gennem social selling og ved at bruge de data, som websitet giver os. Altså en effektivisering af vores salgsarbejde. Vi […]

  27. […] jeg besøger virksomheder og spørger om de i dag anvender LinkedIn som et moderne salgs- og markedsføringsværktøj, er svaret ofte ”Ja” – vi bruger da LinkedIn næsten dagligt til at finde nye leads samt den […]

  28. […] Social selling handler i bund og grund om at identificere den tillid du allerede har i dit netværk og kapitalisere på det forretningsmæssigt, ved at du proaktivt påvirker dit netværk med budskaber og viden. Dernæst drejer social selling sig om at udvide netværket og tiltrække nye kunder til din forretning.   […]

  29. […] som går helt galt i denne sælgers opfattelse af, hvad man kan bruge LinkedIn og social selling til er, at han tror man kan anvende det som et direkte salgsværktøj overfor sit netværk. Det kan […]

  30. […] ikke til at komme udenom, at kvantitet har en stor betydning når det gælder de sociale medier og social selling. […]

  31. […] er så koblingen mellem snakken om responsiv design og social selling, som et det jeg beskæftiger mig til hverdag? Jo, for at få succes med social selling kommer man […]

  32. […] mange sælgere og marketingmedarbejdere er social selling stadig et relativt nyt begreb. Der skal tillæres nye metodikker og måder at kommunikere på, […]

  33. […] hjerte og hjerte, og påvirke valget af leverandør og samarbejdspartner. Det er her, hvor begrebet social selling kommer […]

  34. […] LinkedIn, Twitter og Facebook. Denne salgsmetodik er også kendt under navnet social selling (klik her for at læse mere om, hvad social selling er for en […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company