Sådan bruger en foredragsholder LinkedIn til at nå ud til sine kunder
Hvordan bruger en foredragsholder LinkedIn som platform til at nå ud til sine kunder? Det taler jeg med Iris Engelund om i Social Selling Radio episode 72. Iris er professionel foredragsholder og bruger LinkedIn aktivt som en platform til at kommunikere til og med sin målgruppe.
Iris arbejder med talentudvikling, og hjælper virksomheder med at indarbejde strategier, som dyrker og udvikler medarbejdernes talenter med henblik på at opnå eksempelvis øget innovation, vækst og flow.
For at nå ud med sine budskaber omkring talentudvikling bruger Iris LinkedIn som en social media platform til at kommunikere viden indenfor området. Det kan være baseret på hendes egne erfaringer fra arbejdet med organisationer og individer, men det kan eksempelvis også være studier og cases fra forskere og virksomheder.
Hør blogindlægget som podcast
Iris udstiller sin viden gennem indlæg og artikler
Her anvender Iris primært indlæg og artikler på LinkedIn til at udstille sin viden og ekspertise overfor sit netværk og netværkets netværk.
Sekundært gør hun det ved at kommentere på relevante indlæg som hun ser i nyhedsstrømmen på LinkedIn.
Sidst, men ikke mindst, så bruger Iris også beskedfunktionen til at interagere med personer på LinkedIn.
På den måde kan Iris kommunikere til og med både personer, der har hørt hendes foredrag eller deltaget i workshops, og til potentielle nye kunder ved netop at dele inspiration, viden, tips og tricks og konkrete erfaringer med talentudvikling.
Få hele historien i podcasten
Du kan høre hele Iris’ historie og høre hende fortælle mere i dybden om dels sit arbejde med talentudvikling og dels hvordan hun bruger LinkedIn til at synliggøre sit virke og forretning.
Iris fortæller også om sin tilgang til at acceptere invitationer og hvordan hun har fået et LinkedIn netværk på over 13.500 forbindelser.
God fornøjelse med at lytte til podcast episoden med Iris 😊
De venligste hilsner
PS: Hvis du lyst til at lytte til mere inspiration og erfaringsdeling fra andre virksomheder, der har indarbejdet social selling i deres salgsindsatser, så kan du eksempelvis lytte til:
- Episode 83: Sådan har Stofa Erhverv implementeret social selling.
- Episode 68: Sådan kickstartede en iværksætter sit salg med social selling.
- Episode 61: F.C. København social selling version 2.0.
Skriv et svar