Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
23. september 2017
23 sep 2017

Kundecase: F.C. København social selling version 2.0

Blogindlæg om F.C. Københavns erfaringer med social sellingHvad er F.C. Københavns erfaringer med social selling cirka halvandet år efter at de indførte denne nye digitale salgsmetodik? Virker social selling for dem? Har F.C. København fået skabt en øget synlighed omkring de kommercielle aktiviteter og sportssponsorater? Og sidst, men ikke mindst, kommer der konkrete salgsmæssige resultater ud af FCK-sælgeres social selling indsatser?

Det har vi lavet en podcast om, og det er blevet til en slags “social selling version 2.0” fortælling om F.C. Københavns erfaringer med social selling metodikken og brugen af LinkedIn som salgs- og relationsværktøj.

Jeg skriver med vilje to-komma-nul, fordi at vi tidligere har lavet podcast episoder med F.C. København om deres social selling projekt. Den første podcast episode var med salgsdirektør Alex Rasmussen, og tog udgangspunkt i hans ledelsesmæssige beslutning om at sige farvel til kold canvas og goddag til social selling. Den næste podcast episode var med Morten Westh Jacobsen, der arbejder som senior account manager hos FCK. Denne podcast tager udgangspunkt i, hvordan Morten i praksis arbejder med social selling.

I den nye podcast episode er det igen salgsdirektør Alex Rasmussen, der deler åbenhjertigt ud af hans og F.C. Københavns konkrete erfaringer med social selling metodikken. Vi taler om baggrunden for at stoppe med at lave kold canvas, og i stedet indføre social selling, hvad der har været nemt og hvad der er svært ved at arbejde på denne måde.
 

Øget fokus på potentielle kunder, der er udenfor salgstragten

Podcast med F.C. Københavns salgsdirektør Alex Rasmussen omkring deres erfaringer med social sellingNu skal jeg jo ikke afsløre for meget af indholdet af podcast episoden med Alex, for jeg vil jo gerne have dig til at lytte til den. En ting som jeg dog gerne vil dele med dig her i blogindlægget, handler om hvordan Alex har været meget bevidst om at bruge social selling metodikken til at få øget fokus på potentielle kunder, der er uden for salgstragten.

Alex er nemlig af den klare overbevisning, at det gælder for F.C. København om at blive langt mere synlig overfor potentielle kunder, der ikke har gjort sig overvejelser om hvad et sponsorat kan gøre for dem i forhold til synlighed, brand activation, netværk og hospitality. Altså gælder det for FCK også om at uddanne markedet til at forstå hvad et sportssponsorat er for en størrelse.

Tidligere har Alex og hans salgsteam haft et nærmest ensidigt fokus på de kunder, der enten var på vej til at overveje et sponsorat eller dem, der rent faktisk allerede havde besluttet sig. Nu har teamet stor fokus på at lave individuelle social selling indsatser på LinkedIn, der handler om at udstille de mange muligheder, der er ved et sportssponsorat.

Samtidigt er FCK også blevet meget mere bevidste om, hvad de vil bruge deres LinkedIn Company Page til, for at sikre at den også støtter op omkring FCK’s social selling strategi og taktik. Fra tidligere at have meget fokus på opslag om de sportslige resultater, handler det nu i langt højere grad om at fortælle om de kommercielle aktiviteter.
 

Social selling skaber resultater for F.C. København udenfor banen

Hvordan går det så med de salgsmæssige resultater for F.C. København her lidt over halvandet år efter at de begyndte at arbejde med social selling i deres daglige salgs- og markedsføringsindsatser?

Det umiddelbare svar fra salgsdirektør Alex Rasmussen er meget klart: Det har givet FCK dels flere kunder igennem det sidste års tid, og dels været med til at hæve gennemsnitsværdien af de solgte sponsorater.

Samtidigt er det lykkedes Alex og hans team at skabe en markant øget synlighed omkring F.C. Københavns kommercielle aktiviteter overfor såvel nuværende som potentielle nye kunder.

Så Alex’ konklusion er entydig og klar: Social selling virker og skaber konkrete forretningsmæssige resultater for F.C. København udenfor banen.
 

Her kan du lytte til Social Selling Radio episode 61 med Alex Rasmussen

Hvis du er nysgerrig efter at høre flere detaljer om de konkrete resultater som FCK har opnået ved hjælp af social selling, vil jeg invitere dig til at lytte til podcast episoden med Alex ved at klikke på et af ikonerne nedenfor:

 
God fornøjelse med at lytte til podcasten med Alex og hans mange guldkorn i forhold til, hvordan du kan bruge social selling i din virksomheds salgs- og markedsføringsindsatser :-)
 

De to tidligere podcast episoder med F.C. København

Hvis du skulle få lyst til at lytte til de to andre podcast episoder med F.C. København, så finder du links til disse lige nedenfor:

Social Selling Radio episode 25: Farvel til kold canvas og goddag til social selling (klik her for at lytte til denne epiosde)

Social Selling Radio episode 40: Sådan arbejder FCK i praksis med social selling (klik her for at lytte til denne episode).
 
De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
1 Besvar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] FCK case fra Social Selling Radio […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company