Her finder du social selling kundecase på F.C. København

Kundecase: F.C. København social selling version 2.0

Hvad er F.C. Københavns erfaringer med social selling cirka halvandet år efter at de indførte denne nye digitale salgsmetodik? Virker social selling for dem? Har F.C. København fået skabt en øget synlighed omkring de kommercielle aktiviteter og sportssponsorater? Og sidst, men ikke mindst, kommer der konkrete salgsmæssige resultater ud af FCK-sælgeres social selling indsatser?

Det har vi lavet en podcast om, og det er blevet til en slags “social selling version 2.0” fortælling om F.C. Københavns erfaringer med social selling metodikken, og brugen af LinkedIn som salgs- og relationsværktøj.

Jeg skriver med vilje to-komma-nul, fordi at vi tidligere har lavet podcast episoder med F.C. København om deres social selling projekt. Den første podcast episode var med salgsdirektør Alex Rasmussen, og tog udgangspunkt i hans ledelsesmæssige beslutning om at sige farvel til kold canvas og goddag til social selling.

Den næste podcast episode var med Morten Westh Jacobsen, der arbejder som senior account manager hos FCK. Denne podcast tager udgangspunkt i, hvordan Morten i praksis arbejder med social selling.

I den nye podcast episode er det igen salgsdirektør Alex Rasmussen, der deler åbenhjertigt ud af hans og F.C. Københavns konkrete erfaringer med social selling metodikken. Vi taler om baggrunden for at stoppe med at lave kold canvas, og i stedet indføre social selling, hvad der har været nemt og hvad der er svært ved at arbejde på denne måde.

Du kan lytte til podcasten her

Nu skal jeg jo ikke afsløre for meget af indholdet af podcast episoden med Alex, for jeg vil jo gerne have dig til at lytte til den. En ting som jeg dog gerne vil dele med dig her i blogindlægget, handler om hvordan Alex har været meget bevidst om at bruge social selling metodikken til at få øget fokus på potentielle kunder, der er uden for salgstragten.

Alex er nemlig af den klare overbevisning, at det gælder for F.C. København om at blive langt mere synlig overfor potentielle kunder, der ikke har gjort sig overvejelser om hvad et sponsorat kan gøre for dem i forhold til synlighed, brand activation, netværk og hospitality.

Altså gælder det for FCK også om, at uddanne markedet til at forstå hvad et sportssponsorat er for en størrelse.

Podcast episode med salgsdirektør Alex Rasmussen fra F.C. København i.f.m. deres social selling projekt

Tidligere har Alex og hans salgsteam haft et nærmest ensidigt fokus på de kunder, der enten var på vej til at overveje et sponsorat eller dem, der rent faktisk allerede havde besluttet sig. Nu har teamet stor fokus på at lave individuelle social selling indsatser på LinkedIn, der handler om at udstille de mange muligheder, der er ved et sportssponsorat.

Samtidigt er FCK også blevet meget mere bevidste om, hvad de vil bruge deres LinkedIn virksomhedsside til, for at sikre at den også støtter op omkring FCK’s social selling strategi og taktik. Fra tidligere at have meget fokus på opslag om de sportslige resultater, handler det nu i langt højere grad om at fortælle om de kommercielle aktiviteter.

close

Abonnér på vores LinkedIn nyhedsbrev.

Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *