Blogindlæg med inspiration til 4 ting som gør dine LinkedIn artikler guld værd

4 ting som gør dine LinkedIn artikler guld værd

Dine LinkedIn artikler (tidligere kendt som LinkedIn Pulse artikler) kan blive guld værd i forhold til din kommercielle tilstedeværelse på LinkedIn. Det kan artiklerne fordi de kan være med til at kunderne får øje på dig og din ekspertise, og forhåbentlig dermed kommer til dig, når de har brug for lige netop denne form for ekspertise.

Det er det jeg og min kollega Leif Carlsen oplever på regelmæssig basis. Vi bruger artikler på LinkedIn til proaktivt at udstille vores ekspertise overfor vores netværk og netværkets netværk.

Vi bruger også artiklerne målrettet mod enkeltpersoner som står med en udfordring eller har et spørgsmål, som vi kan besvare ved at dele en allerede publiceret artikel.

Jeg har derfor skrevet nedenstående blogindlæg med 4 konkrete ting som gør dine LinkedIn artikler til guld.

Inden jeg beskriver de 4 ting, så lad mig lige starte med at definere hvad en LinkedIn artikel er for en størrelse. En LinkedIn artikel er en indholdstype, der minder om et blogindlæg på et website, men som bliver publiceret på din personlige LinkedIn profil.

LinkedIn artikler er for dig, der gerne vil dele ud af din viden og ekspertise og derigennem inspirere andre på LinkedIn. Du vil sikkert gerne gå mere i dybden og beskrive flere detaljer end du kan med et LinkedIn indlæg, der jo har en begrænsning på 1.300 tegn.

En anden forskel i forhold til indlæg handler om at du har langt bedre muligheder for at arbejde med det visuelle indtryk af en artikel. Du kan eksempelvis bruge fed, kursiv, understreget, bulletlister, citater m.m. i din tekstformattering. Du har også bedre muligheder for at indsætte billeder, video og grafik for både at forstærke dine budskaber og øge læsbarheden.

Hvis du skriver artikler på regelmæssig basis, kan det være med til at positionere dig som ekspert indenfor dit område, og samtidigt uddanne dit netværk til at forstå hvad det er som du kan hjælpe med og hvilken værdi du skaber.

En anden fordel ved LinkedIn artikler er at de ikke bare forsvinder i nyhedsstrømmen. Faktisk bliver din seneste artikel vist som en del af din profil og folk kan så klikke sig videre på den og andre af dine artikler. Dermed ligger artiklerne som en slags elektronisk dokumentation for, at du er aktiv og vidende indenfor dit område.

Altså kan du bruge artikler til skabe dit professionelle digitale omdømme på LinkedIn og opbygge din digitale egenkapital.

Sidst, men ikke mindst, vil jeg også nævne at publicering af artikler vil øge dit Social Selling Index da det påvirker den del, som handler om etablering af dit professionelle brand.

Information om hvordan dine LinkedIn artikler kan blive guld værd

De 4 ting som kan gøre dine LinkedIn artikler til guld

Hvis du arbejder med relationssalg og længerevarende salgscyklusser, så kan LinkedIn artikler være en effektivt måde til at komme tættere på dine potentielle nye kunder.

Det handler om hvordan du kan påvirke potentielle nye kunder, hvor du lykkes i at få et indledende møde med beslutningstageren, men hvor han eller hun endnu ikke har startet sin egen købsproces.

Denne type kunder kan kendes på at de siger noget i retning af: “Det lyder interessant, men vi kommer tidligst til at kigge på den nye løsning eller måske udskifte nuværende leverandør i starten af det nye år”.

Her har du jo behov for at kunne påvirke den potentielle nye kunde hen over en periode på eksempelvis et halvt års tid, og det er her at artikler kan bruges på en smart og effektiv måde.

Du skal tage udgangspunkt i mødet med den potentielle kunde, og det som han eller hun har fortalt at de har af konkrete udfordringer eller hvilke gevinster, de går efter at hente ved implementering af en ny løsning eller opgradering af den eksisterende platform.

Ud fra dette kan du nu begynde at beskrive en forholdsvis løsning på kundens udfordring. Da andre også kan læse med på LinkedIn, skal artiklen være forholdsvis objektiv og ikke handle om den specifikke kundes udfordringer, men det som du oplever som en generel tendens i markedet (du har sikkert mødt andre kunder med lignende udfordringer).

Når du har publiceret artiklen på LinkedIn kan du så maile linket til artiklen til beslutningstageren sammen med en kommentar om at du har tænkt mødet igennem, og kan se at der er andre kunder, der kæmper med lignende udfordringer.

Det er vigtigt at artiklen skrives i ikke-sælgende vendinger og uden at du begynder at nævne din virksomheds produkter – ellers bliver det jo salg og ikke det ekspertindlæg som vi ønsker det skal være.

Om Eva Sachse fra Social Selling Company
Lidt om forfatteren til dette blogindlæg

Eva Sachse er social selling specialist og LinkedIn ekspert med stor viden og praktisk erfaring med specielt LinkedIn og content marketing. Hun brænder for at hjælpe individer og virksomheder med at udstille deres ekspertise og tiltrække kunder gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier. For de fleste ligger der et stort uudnyttet potentiale i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt, næsten uanset branche. Eva kommer med en solid baggrund fra produktions-, logistik- og it-branchen. Den viden bruger hun når hun hjælper med at sparre omkring de udfordringer, som vores kunders kunder kæmper med. Det er netop de udfordringer, der er udgangspunkt for det indhold, der skal skrives og postes omkring. Du kan læse mere om Eva ved at klikke her.

Eva Sachse, Social Selling Company

Hver måned afholder vi åbne kurser i social selling: Vil du med?

Information om vores åbne LinkedIn kursus: Sådan sælger du ved hjælp af LinkedIn
Information om vores LinkedIn kursus: Sådan skaber og poster du indhold på LinkedIn

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *