Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    Guide om rekruttering på LinkedIn: 4 måder du kan gøre det på

    Rekruttering på LinkedIn: 4 måder du kan gøre det på

    Eva Sachse2025-07-03T22:55:23+02:00
    By Eva Sachse

    Siden LinkedIn blev etableret i 2003, har den grundlæggende idé med platformen handlet om, at give verdens fagfolk og professionelle mulighed for, på en nem måde, at etablere netværk samt skabe og dyrke relationer, der kan gøre dem mere produktive og succesfulde.

    Et vigtigt delelement i denne sammenhæng, handler om at opdatere sin LinkedIn profil med henblik på at gøre det nemt for netværket at holde sig ajour.

    Dermed kan netværket og netværkets netværk hurtigt få adgang til information om, hvilken virksomhed man arbejder for, hvad man beskæftiger sig med fagligt set, erhvervserfaringer, uddannelser, interesser, kontaktoplysninger o.s.v.

    Det gør, at LinkedIn er en utrolig stærk platform i forhold til at tiltrække og rekruttere nye medarbejdere, og efterfølgende fastholde dem.

    Efter min mening findes der 4 primære måder, hvorpå at du bruge LinkedIn til at rekruttere nye medarbejdere med, og det har jeg beskrevet nedenfor.

      Overblik

    • Rekruttering via dit netværk
    • Jobopslag på LinkedIn
    • Søgning via LinkedIn Recruiter
    • Employer Branding via virksomhedssiden og medarbejdernes profiler
    • Afrundning

    Rekruttering via dit eget LinkedIn netværk

    Brug dit LinkedIn netværk, når du har brug for at rekruttere en ny medarbejder

    Det første jeg vil anbefale at du gør, er at undersøge om du har mulige kandidater i dit personlige netværk på LinkedIn.

    Det kræver selvfølgelig at du løber dit netværk igennem. Det kan du gøre ved at klikke på “Dit netværk” i topmenu-baren, og gennemgå dit netværk med henblik på at finde frem til personer, der har den baggrund og erfaring som du har brug for.

    Er det tilfældet, kan du forsøge dig med enten at skrive en LinkedIn besked til vedkommende eller ringe til personen.

    Det kan også være, at du har nogle personer i dit LinkedIn netværk, som du kan aktiverer i forhold til at få dem til kigge efter kandidater i deres netværk.

    Publicer jobopslag på LinkedIn

    Hvis du vil bruge LinkedIn til rekruttering, kan du publicere jobopslag på jeres virksomhedsside og personlige profiler

    Du kan publicere både gratis og betalte jobannoncer via jeres LinkedIn virksomhedsside.

    Du kan selvfølgelig i første omgang prøve med et organisk og dermed også gratis jobopslag, og se om det giver noget, men vær opmærksom på, at et betalt jobopslag opnår en øget synlighed, blandt andet fordi at betalte jobopslag vises øverst i søgeresultaterne, når kandidater laver jobsøgninger.

    En anden måde at lave jobopslag på, handler om, at du kan publicere et indlæg på jeres virksomhedsside eller din personlige profil.

    Det klassiske jobopslag i PDF-format er desværre sjældent nok, og kan ligefrem virke kedeligt.

    Brug i stedet et spændende og interessant indholdsformat til at gøre dit jobopslag interessant og iøjnefaldende. Brug eksempelvis et eller flere billeder, der kan fange opmærksomheden eller få lavet en spændende PDF, der kan bladres i.

    Endelig kan jobopslaget også laves i form af en video, hvor eksempelvis en af kollegerne eller den ansættende chef deltager i.

    Søgning via LinkedIn Recruiter

    Her finder du information om, hvordan du skal tænke i søgeordsoptimering af din LinkedIn profil

    Det er også muligt at bruge LinkedIn Recruiter, som er et af LinkedIns Premium produkter.

    LinkedIn Recruiter er et avanceret søgeværktøj, hvis du ønsker at varetage søgning og headhunting i eget regi.

    I forhold til gratisudgaven får du flere søgefiltre, mulighed for gemme søgninger og sammenligning af kandidater m.m.

    Jeg vil dog kun anbefale denne tilgang, hvis I har en tilpas stor mængde rekrutteringsopgaver, og ønsker at varetage opgaven inhouse.

    Ellers er det, efter min mening, langt bedre at arbejde sammen med en rekrutteringsvirksomhed, der ikke laver andet end at hjælpe virksomheder med at finde de rette kandidater til et givent job.

    Employer Branding via virksomhedssiden

    Brug Employer Branding via virksomhedssiden til at tiltrække nye medarbejdere

    Sidst, men ikke mindst, så vil jeg også nævne muligheden for at arbejde med begrebet “Employer Branding” via jeres virksomhedsside.

    Dette er en mere langsigtet tilgang til det at tiltrække kandidater, og det drejer sig om, på løbende basis, at fortælle om den gode arbejdsplads.

    Det være sig opslag om eksempelvis medarbejderarrangementer, udviklingsmuligheder eller information om, hvordan I arbejder med onboarding af nye medarbejdere.

    Ved løbende at kommunikere på LinkedIn, og ikke kun når I har konkrete åbne stillinger, kan dette være med til at øge antallet af kandidater, der af sig selv tager fat i jer via uopfordrede ansøgninger.

    Afrunding

    Jeg vil afslutte mit blogindlæg med en opfordring til dig: Begynd at afprøve de fire forskellige metoder til at rekruttere via LinkedIn. Ved at teste forskellige indsatser og formater, kan du finde ud af, hvad der virker for dig og din virksomhed.

    Der kan være forskel på, hvilken type medarbejder du ønsker at rekruttere, så der vil også være forskel på, hvilke metoder du skal anvende på LinkedIn for at finde den relevante kandidat.

    Derfor er det vigtigt at gøre sig nogle konkrete erfaringer, så du kan optimere dine LinkedIn rekrutteringsindsatser.

    God fornøjelse med at bruge LinkedIn til at tiltrække nye medarbejdere.

    Kan jeg hjælpe dig?

    Hej, jeg hedder Eva. Kan jeg hjælpe dig med noget relateret til LinkedIn?

    Jeg hedder Eva Sachse og har skrevet det blogindlæg, som du lige har læst.

    Hvis du har spørgsmål, ønsker dialog eller har brug for konkret hjælp til din personlige LinkedIn-profil, jeres virksomhedsside eller andet relateret til LinkedIn, er du altid velkommen til at kontakte mig på mobiltelefon (+45) 61 46 93 40 eller e-mail es@socialsellingcompany.dk.

    Jeg connecter gerne med dig på LinkedIn. Hvis du har mulighed for det, så skriv en kort hilsen, når du connecter, og nævn eventuelt at du har læst netop dette blogindlæg 😊

    De venligste hilsner

    Eva Sachse signatur i.f.m. blogindlæg

    Kan jeg hjælpe dig?

    Hej, jeg hedder Eva. Kan jeg hjælpe dig med noget relateret til LinkedIn?

    Jeg hedder Eva Sachse og har skrevet den guide, som du lige har læst.

    Hvis du har spørgsmål, ønsker dialog eller har brug for konkret hjælp til din personlige LinkedIn-profil, jeres virksomhedsside eller andet relateret til LinkedIn, er du altid velkommen til at kontakte mig på mobiltelefon (+45) 61 46 93 40 eller e-mail es@socialsellingcompany.dk.

    Jeg connecter gerne med dig på LinkedIn. Hvis du har mulighed for det, så skriv en kort hilsen, når du connecter, og nævn eventuelt at du har læst netop dette blogindlæg 😊

    De venligste hilsner

    Eva Sachse signatur i.f.m. blogindlæg

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Online læring
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Trackingfri zone
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.