Blogindlæg om hvordan du får en god start start på dit nye job med LinkedIn

Sådan får du en god start på dit nye job med LinkedIn

Sådan får du en god start på dit nye job med LinkedIn, er vores bud på en guide med 12 konkrete trin til at komme godt i gang med dine nye jobmæssige udfordringer ved hjælp af LinkedIn. Idéen er, at du dermed kan få et forspring allerede inden du møder op den første dag på dit nye job.

Det er jo altid spændende at starte i et nyt job. Det betyder ny virksomhed, nye kolleger, nye produkter, nye opgaver, rutiner og et helt nyt arbejdsmiljø. Det betyder også, at du skal investere ekstra tid, kræfter og opmærksomhed i din nye rolle.

Det er derfor en stor fordel at vide noget om virksomheden, dine fremtidige kolleger og de produkter og services du skal arbejde med inden du tager fat på opgaverne.

Og det er her at LinkedIn kommer ind i billedet.

LinkedIn er nemlig et fantastisk værktøj til at søge informationer og viden med, samtidigt med at du kan udvide dit professionelle netværk og skabe nye relationer

Du kan derfor med stor fordel bruge LinkedIn til at klæde dig på vidensmæssigt til dit nye job og få indsigt i hvem virksomheden er og hvem din nye kolleger er.

Når du så rent faktisk møder op den første arbejdsdag, vil du være ekstra godt forberedt på at komme ind i din nye rolle.

Når du gennem en periode har skrevet om det du brænder for og arbejder med, vil du stille og roligt begynde at blive opfattet som ekspert på dit område. Og det er faktisk lige præcis her at magien på LinkedIn sker, og du vil opleve at kunderne vil begynde at komme til dig.

Vi vil anbefale at du kommer i gang efter allerede et par uger i det nye job således, at du hurtigst muligt får opbygget en fast rutine med at dele ud af dine viden og ekspertise overfor dit netværk på LinkedIn. For at opnå en tilpas stor synlighed i dit netværk, bør du lave 1-2 indlæg pr. uge. Det kan eksempelvis være opslag med konkret viden hvor du svarer på et spørgsmål, som du hører fra dine kunder eller deling af links til interessante artikler.

Det kan også være en god idé at komme i gang med at skrive såkaldte LinkedIn artikler (tidligere kendt som LinkedIn Pulse), hvor du i en mere detaljeret form kan udstille din ekspertise. Et indlæg kan nemlig maksimalt være på 1.300 tegn, hvorimod at du ikke har nogen begrænsning på længden af en LinkedIn artikel.

Det betyder dog ikke at du kun skal begynde at skrive LinkedIn artikler. Indlæg er gode til at skabe synlighed om typisk tidsaktuelle emner, hvorimod at LinkedIn artiklerne skal bruges til reelle ekspert- og/eller meningsindlæg, der har en længere levetid.

Hvis du for øvrigt synes, at det kan være lidt svært at kende forskel på et indlæg og en artikel på LinkedIn, så er der hjælp at hente i vores omfattende guide om emnet.

Rigtig god fornøjelse i opstarten af dit nye job :-)

Blogindlæg om hvordan du får en god start start på dit nye job med LinkedIn

De venligste hilsner

Om Eva Sachse fra Social Selling Company

Skal jeg hjælpe dig med at opdatere din LinkedIn profil?

Information om Linkedin profil opdatering og sparring med LinkedIn ekspert Eva Sachse

Jeg kan hjælpe dig med at få opdateret din LinkedIn profil således, at den får et professionelt og appellerende look uanset om du skal bruge din profil i forbindelse med dit nye job, til personlig branding eller social selling.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *