Her finder du et blogindlæg som handler om betydningen af, at du udvikler din personlige salgsproces

Husker du at udvikle på din personlige salgsproces?

Hvis du som sælger engang imellem føler at dit salg er en stor gentagelse, så er det nok ikke helt forkert. For din hverdag er jo fyldt med rutineprægede salgsopgaver som eksempelvis kold canvas, mødebooking, udarbejdelse af oplæg og tilbud samt opfølgning på udestående opgaver og sager.

Altså vil hverdagens altoverskyggende fokus være at skabe salgsmæssige resultater, hvilket er helt fair og forståeligt. For det er jo det som du bliver målt på og ikke mindst betalt for.

Men denne ofte ensidige fokus på at arbejde med klassiske salgsindsatser, kan desværre også gøre, at du ikke får udviklet din salgsproces i forhold til at lære at arbejde med digitale indsatser som eksempelvis social selling.

Det kan desværre gå hen og blive et problem for dig.

Her finder du information om, hvordan at beslutningstageren har digitaliseret sin købsproces

Grunden til at det kan blive et problem for dig, handler om at den den moderne beslutningstager forlængst har digitaliseret sin købsproces, og på den måde er foran dig.

Faktisk er der tal, der viser at 92 % af B2B-beslutningstagere starter deres købsrejse med online søgninger via eksempelvis Google og LinkedIn. 68 % foretrækker endda at gennemføre deres informationssøgning uden kontakt til en leverandør.

Hvis du ikke har digitaliseret dine salgsindsatser til at matche den måde, som den moderne beslutningstager har digitaliseret sin købsproces på, så er der jo et mismatch mellem det som beslutningstageren gør og det som du som sælger gør.

I bedste fald får du sværere ved at kommunikere til og med beslutningstageren i den indledende del af vedkommendes købsproces.

I værste fald kommer du slet ikke ind på “radaren” hos beslutningstageren, når han eller hun søger efter viden og information om dig og dine produkter og services.

For hvis du og din virksomhed ikke er at finde i digital sammenhæng via eksempelvis Google søgninger eller på LinkedIn, så er du i bund og grund usynlig i for dine potentielle nye kunder.

Hvis du har brug for sparring og rådgivning

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *