Blogindlæg med 10 ting du kan gøre for at få din LinkedIn profil til at tiltrække kunder

10 ting du kan gøre for at få din LinkedIn profil til at tiltrække kunder

Ville det ikke være fantastisk, hvis du kunne tiltrække kunder ved hjælp af din LinkedIn profil? Det er faktisk muligt, hvis du dels har en ajourført og appellerende LinkedIn profil og du dels på regelmæssig basis dyrker den såkaldte social selling metodik gennem målrettede indsatser på din profil.

Der er rigtig mange som opretter en LinkedIn profil for at kunne holde kontakten til sit professionelle netværk, søge nyt job og bruge LinkedIn som en slags digitalt CV. Men ved at bruge LinkedIn proaktivt og gøre dig lækker overfor dine kunder gennem personlig branding, så kan du rent faktisk også bruge det til at tiltrække kunder med.

Ved at du optimerer din LinkedIn profil til at hjælpe dine kunder, kan du også meget bedre ramme køberne – både når de ikke har et erkendt behov, og når de går ind i en konkret søgeproces efter et bestemt produkt eller service.

Jeg vil dele 10 ting med dig, til hvordan du kan få mere ud af din LinkedIn profil. Ved at lade den være så indbydende og spændende som muligt, kan du få den til at tiltrække dine kunder og på den måde lader du LinkedIn arbejde for dig, samtidig med at du kan lave andre ting.

De 10 ting du bør gøre er følgende:

Vi er tiltrukket af ansigter, så sørg for at din LinkedIn indeholder et reelt profilfoto hvor dit ansigt er i fokus og du smiler til kameraet.

Det handler blandt andet om at du øger chancen for at potentielle kunder tager imod dine invitationer til at connecte, hvis dit profilbillede ser professionel og imødekommende ud og at det vel at mærke kan ses. Med det mener jeg at du også lige skal tjekke dine indstillinger for at se om dit profilfoto vises overfor alle på LinkedIn og ikke kun dem som du er connectet med.

Sørg også for at vælge et farvebillede i høj opløsning. Grunden til at du skal bruge et farvebillede skyldes at LinkedIn generelt set er lidt blå og kedeligt. Derfor skiller et godt farvefoto sig bedre ud end et sort/hvid billede. Dernæst handler det om at moderne smartphones og laptops er udstyret med højtopløselige skærme, og derfor vil dit profilfoto fremstår derfor mere skarpt og professionelt ved at det er i høj opløsning.

Kontrollér at alle felter indeholder dine aktuelle oplysninger. Det handler ganske enkelt om at gøre det nemt for kunderne og dit netværk at komme i kontakt med dig.

Vær opmærksom på stavning og at du har skrevet dit telefonnummer og din e-mail adresse korrekt, for stavefejl eller forkerte tal gør, at man ikke kan komme i kontakt med dig.

Husk også at tilføje din professionelle besøgsadresse, altså hvor i landet at du er at finde, hvis man skal mødes med dig.

Indsæt også gerne op til 3 webadresser til eksempelvis jeres virksomhedswebsite og eventuelle undersider såsom jobsektion eller blogafsnit.

En personlig LinkedIn webadresse er det samme som en unik webadresse til din LinkedIn profil. Prøv at få dit navn i din webadresse, for eksempel er min ”www.linkedin.com/in/evasachse/”.

Hvis det ikke er tilgængeligt, må du finde på en tæt variation, som muligvis bruger dit mellemste initial eller at du indsætter et tal.

Du ændrer din personlige LinkedIn webside i din offentlige profil. Du finder et link til den på din profil oppe i højre side.

Ved at udgive indlæg, skrive artikler samt at interagere med andres indhold, vil du helt automatisk komme til at fylde dette afsnit op, som en slags bevis for dit digitale aktivitetsniveau på LinkedIn.

Jeg vil anbefale at du laver et indlæg mindst en gang om ugen og gerne en artikel om måneden for at udstille din ekspertise.

Tænk gerne i at svare på spørgsmål, der kan løse konkrete problemstillinger og udfordringer samt at skrive om emner, der handler om at dele viden og inspiration på en måde, der giver værdi.

Det er også en rigtig god idé at du interagerer med andres indlæg og artikler, som du ser i din LinkedIn nyhedsstrøm. Her kan du komme med dit input til forskellige emner gennem kommentarfunktionen og måske hjælpe med svar på en problemstilling. Derigennem kan du også få udstillet din ekspertise overfor netværket på LinkedIn.

Så ofte bør du poste:

0
indlæg hver uge
0
artikel hver måned
Konklusion i.f.m. dette blogindlæg om hvad kan jeg bruge LinkedIn til?

Hvis du følger mine anbefalinger vil du helt sikkert opleve at de regelmæssige indsatser på din profil er en meget effektiv måde at arbejde med personlig branding på. Det vil forstærke din professionelle omdømme på LinkedIn og være med at opbygge din digitale egenkapital.

Jo mere du kan gøre for at skabe en daglige rutine omkring det, desto hurtigere vil du også kunne høste gevinsterne ved dine social selling indsatser. Så det gælder bare om at komme i gang og gøre det til en fastforankret del af din hverdag.

Skriv gerne en kommentar nedenfor hvis du har spørgsmål til mit blogindlæg eller du selv har lyst til at dele dine erfaringer med at få kunderne til at komme til dig på LinkedIn :-)

De venligste hilsner

Om Eva Sachse fra Social Selling Company

Hvis du har brug for LinkedIn sparring

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *