Blogindlæg med 10 ting du kan gøre for at få din LinkedIn profil til at tiltrække kunder

10 ting du kan gøre for at få din LinkedIn profil til at tiltrække kunder

Ville det ikke være fantastisk, hvis du kunne tiltrække kunder ved hjælp af din LinkedIn profil? Det er faktisk muligt, hvis du dels har en ajourført og appellerende LinkedIn profil og du dels på regelmæssig basis dyrker den såkaldte social selling metodik gennem målrettede indsatser på din profil.

Der er rigtig mange som opretter en LinkedIn profil for at kunne holde kontakten til sit professionelle netværk, søge nyt job og bruge LinkedIn som en slags digitalt CV. Men ved at bruge LinkedIn proaktivt og gøre dig lækker overfor dine kunder gennem personlig branding, så kan du rent faktisk også bruge det til at tiltrække kunder med.

Ved at du optimerer din LinkedIn profil til at hjælpe dine kunder, kan du også meget bedre ramme køberne – både når de ikke har et erkendt behov, og når de går ind i en konkret søgeproces efter et bestemt produkt eller service.

Jeg vil dele 10 ting med dig, til hvordan du kan få mere ud af din LinkedIn profil. Ved at lade den være så indbydende og spændende som muligt, kan du få den til at tiltrækker dine kunder og på den måde lader du LinkedIn arbejde for dig, samtidig med at du kan lave andre ting.

De 10 ting du bør gøre er følgende:

Afsnittet med artikler og aktiviteter i din profil er med til at udstille din aktivitet på LinkedIn. Det er sandsynligvis også et af de første steder som købere vil se for at bekræfte din ekspertise.

Ved at udgive indlæg, skrive artikler samt at interagerer med andres indhold, vil du helt automatisk komme til at fylde dette afsnit op som en slags bevis for dine digitale aktivitetsniveau på LinkedIn.

Jeg vil anbefale at du laver et indlæg mindst en gang om ugen og gerne en artikel om måneden for at udstille din ekspertise.

Tænk gerne i at svare på spørgsmål, der kan løse konkrete problemstillinger og udfordringer samt at skrive om emner, der handler om at dele viden og inspiration på en måde, der giver værdi.

Det er også en rigtig god idé at du interagere med andres indlæg og artikler som du ser i din LinkedIn nyhedsstrøm. Her kan du komme med dit input til forskellige emner gennem kommentarfunktionen og måske hjælpe med svar på en problemstilling. Derigennem kan du også få udstillet din ekspertise overfor netværket på LinkedIn.

Så ofte bør du poste:

0
indlæg hver uge
0
artikel hver måned
Guide til hvordan du skriver det perfekte LinkedIn indlæg
Her finder du en fyldestgørende guide til hvad en anbefaling på LinkedIn skal indeholde

Jeg håber du har fået inspiration til at opdatere og tilrette din profil og dine daglige aktiviteter på LinkedIn, således at du kan få din LinkedIn profil til at tiltrække kunderne.

Hvis du følger mine anbefalinger vil du helt sikkert opleve at de regelmæssige indsatser på din profil er en meget effektiv måde at arbejde med personlig branding på. Det vil forstærke din professionelle omdømme på LinkedIn og være med at opbygge din digitale egenkapital.

Jo mere du kan gøre for at skabe en daglige rutine omkring det, desto hurtigere vil du også kunne høste gevinsterne ved dine social selling indsatser. Så det gælder bare om at komme i gang og gøre det til en fastforankret del af din hverdag.

Skriv gerne en kommentar nedenfor hvis du har spørgsmål til mit blogindlæg eller du selv har lyst til at dele dine erfaringer med at få kunderne til at komme til dig på LinkedIn :-)

Blogindlæg om hvornår en visning tæller på LinkedIn

De venligste hilsner

Om Eva Sachse fra Social Selling Company
Lidt om forfatteren til dette blogindlæg

Eva Sachse er social selling specialist og LinkedIn ekspert med stor viden og praktisk erfaring med specielt LinkedIn og content marketing. Hun brænder for at hjælpe individer og virksomheder med at udstille deres ekspertise og tiltrække kunder gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier. For de fleste ligger der et stort uudnyttet potentiale i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt, næsten uanset branche. Eva kommer med en solid baggrund fra produktions-, logistik- og it-branchen. Den viden bruger hun når hun hjælper med at sparre omkring de udfordringer, som vores kunders kunder kæmper med. Det er netop de udfordringer, der er udgangspunkt for det indhold, der skal skrives og postes omkring. Du kan læse mere om Eva ved at klikke her.

Eva Sachse, Social Selling Company

Vil du med på et af vores social selling kurser?

Information om vores åbne LinkedIn kursus: "Sådan bruger du LinkedIn professionelt"
Her finder du information om vores åbne LinkedIn kursus "Sådan skriver og poster du indhold til LinkedIn"

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *