Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    Her finder du inspiration til, hvordan du kan gennemføre vores LinkedIn challange med 10 minutter hver dag, 10 dage i træk

    LinkedIn Challenge: 10 minutter hver dag, 10 dage i træk!

    Eva Sachse2023-04-12T07:30:29+02:00
    By Eva Sachse

    LINKEDIN CHALLENGE: Tag vores LinkedIn Challenge på 10 minutter hver dag, 10 dage i træk, hvor du fokuserer på din navigationsbar! Det vil hjælpe dig i gang med at få skabt nogle gode rutiner omkring din tilstedeværelse på LinkedIn. Du kan i hvert fald komme et godt stykke, hvis du er fokuseret i din gøren og laden på LinkedIn.

    Imidlertid oplever jeg ofte i mit daglige arbejde, hvor jeg hjælper personer med at konvertere deres kontakter til ny forretning, at de fleste LinkedIn-medlemmer ikke bruger deres profil aktivt i hverdagen. De laver måske en opdatering af deres profil, hvis de skal i gang med at finde et nyt job eller når de er startet i et, men ellers er det ofte begrænset med aktivitetsniveauet.

    Uanset hvad grunden er, til at de ikke bruger LinkedIn aktivt, opfordrer jeg dem altid til at tage det, som jeg kalder for “LinkedIn navigationsbar udfordringen”.

    Blogindlæg med LinkedIn navigationsbar udfordring, hvor du skal være på LinkedIn 10 minutter hver dag, 10 dage i træk

    Jeg vil opfordre dig til at gøre det samme: Brug 10 minutter på din LinkedIn navigationsbar hver dag i de næste 10 dage, og se hvad der sker.

    Hvad det så er smart at bruge de 10 minutter på i forhold til navigationsbaren, vil jeg gerne komme med mit bud på her.

      Overblik

    • Tjek din nyhedsstrøm
    • Tjek dine invitationer
    • Tjek dine meddelelser
    • Tjek dine notifikationer
    • Afrunding

    Tjek din LinkedIn nyhedsstrøm

    Blogindlæg med LinkedIn navigationsbar udfordring, hvor du skal være på LinkedIn 10 minutter hver dag, 10 dage i træk

    Når du trykker på ”Startside” i toppen af din LinkedIn menubar, kan du se strømmen af opdateringer fra dit netværk.

    Brug nogle minutter på at løbe den igennem for at se, om der er noget, der kunne være interessant for dit netværk eller grupper du er med i. Udover at holde dig ajour med, hvad der sker i dit netværk på LinkedIn, kan det jo være, at du falder over noget interessant viden og inspiration.

    Det er en god idé at interagere med nogle af de indlæg og artikler, som du kommer forbi, når du scroller dig igennem nyhedsstrømmen.

    Du kan interagerer ved at at klikke på ”Synes godt om”, skrive kommentarer eller dele relevante indlæg og artikler.

    På denne måde er du proaktiv i LinkedIn nyhedsstrømmen, og dit netværk kan se, hvad det er du finder interessant.

    Tjek dine invitationer

    Blogindlæg med LinkedIn navigationsbar udfordring, hvor du skal være på LinkedIn 10 minutter hver dag, 10 dage i træk

    Husk også at få besvaret indkomne invitationer et par gange hver uge.

    Du kan tjekke om du har ubesvarede invitationer ved at klikke på menupunktet “Dit netværk” (netværksikonet) i navigationsbaren.

    Vær gerne kritisk i forhold til, hvem du vil lukke ind i dit netværk. Det gælder ikke om at have så mange connections som muligt, men om at have så få irrelevante connections som muligt. Gå helt klart efter kvalitet fremfor kvantitet

    Så tag stilling fra gang til gang, om det giver mening at være connectet eller ej.

    Hvis ja, så klik på “Acceptér” knappen.

    Hvis du er i tvivl, kan du sende en besked til vedkommende, og høre om, hvordan vedkommende tænker, at I kan have gavn af, at være connectet på LinkedIn.

    Hvis nej, er det bare at klikke på “Ignorer” knappen.

    Det kan også være en god idé, at udvide dit LinkedIn netværk med relevante personer.

    En måde at finde frem til personer, som det kan give mening for dig at blive connectet med, handler om funktionen “Hvem har set din profil” på din LinkedIn profil.

    Du finder “Hvem har besøgt din profil” via linket her eller ved at du trykker på ”Profil” og dernæst vælger ”Hvem har besøgt din profil”, så kan du se, hvem der har set din profil.

    Med en gratis LinkedIn konto kan du se de seneste fem besøgende.

    Har du brug for at se flere, kan du opgradere til LinkedIn Premium, som blandt andet giver dig mulighed for at se navnet på alle, som har besøgt din profil, dog lige med undtagelse af dem, der har en anonym profil.

    Jeg vil foreslå, at du checker dagligt, hvem der har set din profil, og inviterer dem ind, som kan være relevante for dig at connecte med (husk at skrive en personlig invitationstekst).

    Tjek dine meddelelser

    Blogindlæg med LinkedIn navigationsbar udfordring, hvor du skal være på LinkedIn 10 minutter hver dag, 10 dage i træk

    Tjek også dine meddelelser dagligt ved at klikke på menupunktet “Meddelelser”.

    Der kan jo være, at der en eller flere, som havde skrevet en besked til dig 😊

    Hvis du arbejder med salg, og bruger social selling metodikken på LinkedIn, kan det være, at en nuværende kunde skriver til dig via LinkedIns beskedfunktion med et spørgsmål.

    Det kan også være en ny potentiel kunde, der sender en forespørgsel til dig, og på den måde gerne vil i dialog med dig.

    Endelig kan det jo også være en fra dit LinkedIn netværk, der rækker ud via besked, og har brug for hjælp til et eller andet.

    Tjek dine notifikationer

    Blogindlæg med LinkedIn navigationsbar udfordring, hvor du skal være på LinkedIn 10 minutter hver dag, 10 dage i træk

    Lige som med meddelelser, bør du altid tjekke dine LinkedIn-notifikationer. En notifikation er et tegn på, at der “sker noget” på din LinkedIn profil eller i dit netværk.

    Det kan være, at du er blevet tagget i et indlæg, hvor en person omtaler dig, og henviser til dig som kapacitet på dit fagområde.

    Det kan være at nogen har svaret på en af dine kommentarer, eller at en i dit netværk har jubilæum eller har fået nyt job.

    Afrunding

    Afrunding på LinkedIn navigationsbar udfordringen

    Jeg håber at du er frisk på at kaste dig ud i ovenstående “LinkedIn Challenge”, og få besøgt navigationsbaren 10 minutter hver dag, 10 dage i træk 😊

    Jeg er i hvert fald overbevist om, at det vil kunne hjælpe dig med at få skabt nogle gode vaner og rutiner omkring din gøren og laden på LinkedIn.

    Når du har gennemført udfordringen, kan du overveje, om du 1-2 gange om måneden skal skrive indlæg, og på den måde dele ud af din viden og ekspertise.

    Selv med 10 minutters daglig aktivitet på LinkedIn, og publicering af et par indlæg om måneden, kan du komme i gang med at positionere dig som faglig kapacitet overfor dit netværk og netværkets netværk.

    God fornøjelse med udfordringen 😊

    De venligste hilsner

    Eva Sachse signatur i.f.m. blogindlæg
    Book sparring med LinkedIn ekspert Eva Sachse fra Social Selling CompanyKlik her for mere information

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Online læring
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Trackingfri zone
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.