Blogindlæg om hvordan du kan få flere læsere af dine LinkedIn artikler

Sådan får du flere læsere af dine LinkedIn artikler

Sådan får du flere læsere af dine LinkedIn artikler (tidligere kendt som LinkedIn Pulse) er en guide til, hvordan du fastholder nuværende læsere og samtidig tiltrækker nye læsere.

LinkedIn artikler, som er LinkedIn’s blogunivers, bliver mere og mere populær. Det skyldes dels, at det er super nemt at skrive en artikel (det er nærmest som at skrive i et Word-dokument) og dels at det er en meget effektiv måde for dig at nå ud med dine budskaber i dit netværk (og dit netværks netværk), da disse artikler jo er en integreret del af LinkedIn.

Og sidst, men ikke mindst, så bliver content marketing tankegangen mere og mere udbredt som en måde at sælge og markedsføre sig på, og her er LinkedIn artikler et åbenlyst godt valg til at komme igang når det gælder professionel blogging.

Dermed kan du på en let måde dele ud af din ekspertise og viden, kommentere og belyse aktuelle problemstilling eller muligheder. Eller ligefrem lave en specifik guide, som hjælper din målgruppe med inspiration, tips og tricks indenfor et bestemt fagområde.

Det gør også, at du kan bruge det som en form for dokumentation for din ekspertise og viden overfor såvel kunder og samarbejdspartnere som kommende arbejdsgivere. Dette er i sig selv en god grund til at komme i gang med at blogge således, at du begynder på at opbygge dit digitale professionelle omdømme.

Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

Du kan også lytte til blogindlægget som podcast episode følgende steder:

Blogindlæg om hvordan visuelt indhold kan hjælpe dig i din kommunikation

Husk det gamle ordsprog med at 1 billede siger mere end 1.000 ord.

Supplér derfor gerne din artikel med billeder (af høj kvalitet og som du har rettigheder til), grafiske elementer som eksempelvis infografikker og/eller videoer.

Det kan være med til at forstærke dine budskaber, og det kan også gøre din artikel mere visuelt indbydende. Gør specielt meget ud af selve artikelbilledet, altså det store billede lige over overskriften, da det helt rigtige “coverfoto” vil tiltrække ekstra læsere.

Lige som at du kan tiltrække flere læsere af dine LinkedIn artikler, så kan du gøre ting, som gør at du ligefrem mister læsere eller i værste fald ødelægger dit professionelle digitale omdømme.

Det siger næsten sig selv, at den “nemme” måde at miste læsere på er, at gøre det stik modsatte af, hvad jeg anbefalede i starten af mit blogindlæg, altså at du skriver om noget der er irrelevant for dit netværk, ikke skaber værdi eller måske ligefrem “støjer” med irriterende budskaber.

Blogindlæg og podcast episode om "Sådan får du flere læsere af dine LinkedIn artikler"

Dernæst skal du undgå at tale om dine produkter og enhver tale om priser, kampagner eller rabatter er forbudt! Du kan ganske enkelt ikke skrive et godt ekspertindlæg og derved udstille din ekspertise, for så til sidst i artiklen at skrive, at der i øvrigt er 20 procent rabat resten af måneden.

Du skal faktisk ikke engang skrive noget i retning af “hvis du vil vide om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed med vores produkter bla bla” – det virker også sælgende. Så lad være med at sælge via en LinkedIn artikel. Det giver hverken flere læsere eller kunder i den sidste ende – tværtimod kan det give negative reaktioner fra dit netværk og ødelægge dit omdømme.

Konklusion i.f.m. dette blogindlæg om hvad kan jeg bruge LinkedIn til?

Jeg vil slutte mit blogindlæg af med en lille opsummering over, hvad du kan gøre for at få flere læsere af dine LinkedIn artikler, og hvad du bør undgå:

  • Skriv om et emne, som har relevans for din målgruppe.
  • Brug fagtermer som din målgruppe kender til og selv bruger.
  • Skriv artikler på mere end 300 ord for at få Googles opmærksomhed.
  • Artiklen skal give læseren en eller anden form for værdi og udbytte.
  • Brug en flydende skrivestil og tjek at stavning/grammatik er i orden.
  • Skriv regelmæssigt så du både holder fast i læserne og udvider med nye.
  • Brug billeder, grafik og video til at gøre artiklen visuelt indbydende.
  • Priser, kampagner og rabatter er helt og aldeles forbudt.
  • Del derimod ud af værdifuld og brugbar viden og inspiration.

Hvis du ikke har prøvet at skrive en LinkedIn artikel endnu, så det heldigvis nemt at komme i gang det. Du kan finde konkret inspiration og hjælp til hvordan du gør det i vores “Sådan skriver du en LinkedIn artikel” guide.

De venligste hilsner

Leif Carlsen fra Social Selling Company

Hvis du har brug for hjælp til at skabe indhold

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *