Guide til hvordan du kan få flere læsere af dine LinkedIn artikler

Sådan får du flere læsere af dine LinkedIn artikler

Sådan får du flere læsere af dine LinkedIn artikler er en guide til, hvordan du fastholder nuværende læsere og samtidig tiltrækker nye læsere.

LinkedIn artikler, som er LinkedIn’s blogunivers, er en meget effektiv måde for dig at nå ud med dine budskaber i dit netværk (og dit netværks netværk), da disse artikler jo er en integreret del af LinkedIn.

Dermed kan du på en let måde dele ud af din ekspertise og viden, kommentere og belyse aktuelle problemstilling eller muligheder. Eller ligefrem lave en specifik guide, som hjælper din målgruppe med inspiration, tips og tricks indenfor et bestemt fagområde.

Det gør også, at du kan bruge det som en form for dokumentation for din ekspertise og viden overfor såvel kunder og samarbejdspartnere som kommende arbejdsgivere. Dette er i sig selv en god grund til at komme i gang med at blogge således, at du begynder på at opbygge dit digitale professionelle omdømme.

Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

For at du kan nå ud med dine budskaber til så mange læsere som muligt, så drejer det sig helt grundlæggende om, at du skal skrive artikler af høj kvalitet.

Med høj kvalitet mener jeg først og fremmest, at artiklen skal have en stor grad af relevans for dem du ønsker at kommunikere til og komme i dialog med. Dernæst er høj kvalitet også, at du giver dine læsere en eller anden form for værdi og udbytte.

Uanset om du tager fat i en professionel tekstforfatter for at få hjælp eller du i første omgang selv kaster dig ud i det at skrive, så kan din artikel eksempelvis indeholde inspiration, idéer eller konkrete forslag til løsning af en given problemstilling, eller dit professionelle perspektiv på en tendens, som læseren kan relatere sig til og bruge i hverdagen.

Eksempel på hvordan en LinkedIn artikel ser ud

Sidst, men ikke mindst, så er høj kvalitet også, at artiklen er godt skrevet, altså at den er skrevet på en måde, som er flydende, og giver læseren lyst til at læse hele artiklen. Pas i den sammenhæng på, at du ikke bruger for indforståede fagbegreber, som du selv kender alt til, men som din målgruppe måske ikke forstår.

Samtidigt må et artiklen gerne være skrevet i “talesprog”, da det kan gøre artiklen mere autentisk og skabe mere tillid til dig som blogger, fordi at læseren kan “mærke” hvem du er gennem din skrivestil.

Og nå ja, så skal du også huske, at få en kollega til at læse korrektur på artiklen – både i forhold til indhold, men også til stavning og grammatik 😊

Supplér derfor gerne din artikel med billeder, grafiske elementer som eksempelvis infografikker og/eller videoer af høj kvalitet og som du har rettigheder til.

Blogindlæg om hvordan visuelt indhold kan hjælpe dig i din kommunikation

Det kan være med til at forstærke dine budskaber, og det kan også gøre din artikel mere visuelt indbydende. Gør specielt meget ud af selve artikelbilledet, altså det store billede lige over overskriften, da det helt rigtige “coverfoto” vil tiltrække ekstra læsere.

Lige som at du kan tiltrække flere læsere af dine LinkedIn artikler, så kan du gøre ting, som gør at du ligefrem mister læsere eller i værste fald ødelægger dit professionelle digitale omdømme.

Det siger næsten sig selv, at den “nemme” måde at miste læsere på er, at gøre det stik modsatte af, hvad jeg anbefalede i starten af mit blogindlæg, altså at du skriver om noget der er irrelevant for dit netværk, ikke skaber værdi eller måske ligefrem “støjer” med irriterende budskaber.

Blogindlæg og podcast episode om "Sådan får du flere læsere af dine LinkedIn artikler"

Dernæst skal du undgå at tale om dine produkter og enhver tale om priser, kampagner eller rabatter er forbudt!

Du kan ganske enkelt ikke skrive et godt ekspertindlæg og derved udstille din ekspertise, for så til sidst i artiklen at skrive, at der i øvrigt er 20 procent rabat resten af måneden.

Du skal faktisk ikke engang skrive noget i retning af “hvis du vil vide om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed med vores produkter bla bla” – det virker også sælgende.

Så lad være med at sælge via en LinkedIn artikel. Det giver hverken flere læsere eller kunder i den sidste ende – tværtimod kan det give negative reaktioner fra dit netværk og ødelægge dit omdømme fordi, at lige så snart du trækker salgskortet kommer mange i dit netværk alligevel til at slå deres reklamefilter til.

Konklusion i.f.m. dette blogindlæg

Jeg vil slutte mit blogindlæg af med en lille opsummering over, hvad du kan gøre for at få flere læsere af dine LinkedIn artikler, og hvad du bør undgå:

  • Skriv om et emne, som har relevans for din målgruppe.
  • Brug fagtermer som din målgruppe kender til og selv bruger.
  • Skriv artikler på mere end 300 ord for at få Googles opmærksomhed.
  • Artiklen skal give læseren en eller anden form for værdi og udbytte.
  • Brug en flydende skrivestil og tjek at stavning/grammatik er i orden.
  • Skriv regelmæssigt så du både holder fast i læserne og udvider med nye.
  • Brug billeder, grafik og video til at gøre artiklen visuelt indbydende.
  • Priser, kampagner og rabatter er helt og aldeles forbudt.
  • Del derimod ud af værdifuld og brugbar viden og inspiration.

Hvis du ikke har prøvet at skrive en LinkedIn artikel endnu, så det heldigvis nemt at komme i gang det. I hvert fald kan du finde konkret inspiration og hjælp til hvordan du gør det i vores “Sådan skriver du en LinkedIn artikel” guide.

De venligste hilsner

Leif Carlsen fra Social Selling Company
close

Abonnér på vores LinkedIn nyhedsbrev.

Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.