Blogindlæg med 5 råd til at skrive LinkedIn artikler der engagerer din målgruppe

5 råd til at skrive LinkedIn artikler der engagerer din målgruppe

Når du ønsker at din ekspertise samt profil bliver bemærket af potentielle kunder, samarbejdspartnere eller arbejdsgivere, så er og bliver indhold vejen frem. Men hvilken form for indhold skal du vælge? Der er rigeligt med muligheder, og i dette tilfælde kan artikler være et godt bud til at opnå succes med førnævnte.

En god og velskrevet LinkedIn artikel (tidligere kendt som “Pulse” artikel) giver dig nemlig rigeligt med mulighed for og plads til at udstille din ekspertise inden for et givent emne. Artiklerne bliver samtidigt koblet sammen med din personlige profil, og ligger der som en slags dokumentation for, at du er aktiv og vidende på dit område.

Dermed kan du, ved at skrive artikler, systematisk opbygge dit professionelle digitale omdømme og ikke mindst digitale egenkapital, som kan være vejen til din næste kunde eller arbejdsgiver.

Det at komme i gang med at skrive en artikel kan dog være en udfordrende og uoverskuelig opgave, da mange simpelthen ikke ved hvad de skal skrive om, eller hvordan en LinkedIn artikel skal bygges op.

Derfor kommer jeg her med fem gode råd til dig, som ikke helt ved, hvordan du skal komme i gang med din artikelskrivning. De enkelte råd tager udgangspunkt i LinkedIn artikler, men kan også anvendes i andre sammenhænge, eksempelvis blogindlæg på jeres firmawebsite.

Sidste råd handler om at du skal lade være med at lave salg via dine LinkedIn artikler. Med det mener jeg at det ikke dur at du lige omtaler jeres produkter som en løsning på et givent problem eller omtaler at du altid er frisk på et uforpligtende møde hvor du kan fortælle om at kunden i overført betydning kommer i himlen, hvis de bruger jeres produkter.

Studier viser nemlig (Kaplan & Haenlein, 2010), at vi mennesker er på de sociale medier for at være sociale med andre mennesker. Som nævnt ovenfor, så skal dit content på sociale medier, og særligt dine LinkedIn artikler være informerende, inspirerende og italesætte en fælles interesse mellem dig og din ønskede målgruppe.

Derfor er det bandlyst at medtage priser eller kampagnebudskaber, da det virker helt modsat. Folk kan generelt ikke lide at blive solgt til på de sociale medier, og altså heller ikke i dine LinkedIn artikler. Du kan ikke bare tage din gamle salgstale og konvertere den til en artikel – det får du intet ud af, udover dårlig omtale.

Samtidigt er det jo lidt ærgerligt at bruge kræfter på at opbygge troværdighed ved at dele ud af viden og ekspertise for så lige at ødelægge det hele med en sælgende “Call To Action” til sidst i artiklen.

Blogindlæg med 5 råd til at skrive LinkedIn artikler der engagerer din målgruppe
Lidt om forfatteren til denne guide

Eva Sachse er social selling specialist og LinkedIn ekspert med stor viden og praktisk erfaring med specielt LinkedIn og content marketing. Hun brænder for at hjælpe individer og virksomheder med at udstille deres ekspertise og tiltrække kunder gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier. For de fleste ligger der et stort uudnyttet potentiale i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt, næsten uanset branche. Eva kommer med en solid baggrund fra produktions-, logistik- og it-branchen. Den viden bruger hun når hun hjælper med at sparre omkring de udfordringer, som vores kunders kunder kæmper med. Det er netop de udfordringer, der er udgangspunkt for det indhold, der skal skrives og postes omkring. Du kan læse mere om Eva ved at klikke her.

Eva Sachse, Social Selling Company

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *