Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    Blogindlæg om hvorvidt du skal bruge din egen LinkedIn profil i virksomhedens interesse eller ej

    Skal jeg bruge min egen LinkedIn profil i virksomhedens interesse?

    Leif Carlsen2023-04-29T00:44:48+02:00
    By Leif Carlsen

    LinkedIn er et forretningsorienteret socialt netværk, der har eksisteret siden 2003. I gamle dage, som jo i LinkedIn tidsregning er 2003-2010, blev LinkedIn traditionelt brugt som et CV-værktøj. Det var for de flestes vedkommende en statisk kopi af deres skrevne CV. Man accepterede invitationer til at blive tilføjet til andres netværk, og engang imellem sendte man selv en invitation til andre. Ens profil blev nærmest kun opdateret når man var på jobjagt.

    I dag er LinkedIn, med over 3 millioner brugere her i Danmark og hundredevis af millioner på verdensplan, blevet din de facto professionelle identitet på nettet, og muligheden for at dokumentere din karriere og resultater.

    Dermed har LinkedIn udviklet sig fra primært at være et CV-værktøj til at være markedets førende relationsværktøj indenfor professionel networking. Og når det gælder begrebet B2B-relationssalg og social selling er LinkedIn helt umuligt at komme udenom.

      Overblik

    • Du vinder personligt på det
    • Du opbygger digital egenkapital
    • Virksomheden vinder også på det
    • Win-win situation

    Du vinder personligt på det

    Så til spørgsmålet i overskriften, altså om jeg virkelig skal bruge min egen LinkedIn profil i virksomhedens interesse, så er svaret klart ja.

    Du vil ganske enkelt få nemmere ved at få succes i dit nuværende job ved at du bruger LinkedIn som en faglig sendemast og en effektiv kommunikationsplatform overfor både nuværende og kommende kunder.

    Blogindlæg om hvorvidt du skal bruge min egen LinkedIn profil i virksomhedens interesse eller ej

    Dette er blandt andet fordi, at du kan fremstå tydeligere som ekspert eller specialist på dit område, og derigennem få kunderne til at komme til dig af sig selv. Dernæst får du udbygget dit personlige LinkedIn netværk med flere værdifulde kontakter over tid.

    En anden god grund til at du aktivt skal bruge din LinkedIn profil i din professionelle hverdag er, at det gør det muligt for dig at dokumentere din karriere, indsatser og resultater, og ikke mindst størrelse af dit netværk.

    Du forøger ganske enkelt din markedsmæssige værdi hver gang du tilføjer en kontakt, poster et relevant indlæg eller en LinkedIn artikel og vedligeholder netværket – vel at mærke i en dokumenteret og troværdig form.

    Hvis du er sælger og ønsker at bruge social selling metodikken som et supplement til klassiske salgsindsatser, er der også en øget chancen for at skabe bedre salgsmæssige resultater.

    Ifølge en Forbes artikel gør 78,6 procent af de sælgere, der bruger sociale medier og social selling, det bedre end dem, som ikke bruger disse platforme og metoder.

    Du opbygger digital egenkapital

    Ved at arbejde målrettet med at bruge din LinkedIn som en del af dit professionelle virke, kan du også opbygge det som vi kalder for digital egenkapital.

    Information om begrebet digital egenkapital

    Digital egenkapital består af følgende 5 elementer:

    1. Din LinkedIn personprofil skal have et professionelt og appellerende look og altid være ajourført med relevante oplysninger om din erhvervsmæssige erfaring (hvis du ikke har en LinkedIn profil, skal du selvfølgelig få den oprettet).
    2. Udstil din ekspertise og faglighed ved regelmæssigt at dele ud af inspiration og viden ved blandt andet at skrive indlæg og artikler på LinkedIn.
    3. Dyrk relationerne i dit professionelle netværk på LinkedIn og udvid det løbende med nye relevante kontakter.
    4. Udvis engagement på LinkedIn ved at like, share og kommentere relevante opslag fra nyhedsstrømmen. Tilbyd gerne din hjælp, hvis der er nogen som stiller spørgsmål.
    5. Bed dine kunder om at give dig anbefalinger på LinkedIn, da det vil øge din troværdighed overfor både nuværende og kommende kunder. Husk også selv at give anbefalinger til andre.

    Virksomheden vinder også på det

    Virksomheder får i den grad også noget ud af, at deres medarbejdere bruger LinkedIn proaktivt som relationsværktøj. Virksomheden vil nyde godt af et stort og stærkt netværk, som der kan kommunikeres direkte med. Brugt rigtigt vil det skabe stærkere kunderelationer og øget loyalitet mod virksomheden.

    0
    procent har tiltro til produktrelateret information på LinkedIn

    LinkedIn bliver af mange opfattet som en kommunikationsplatform med stor troværdighed. Således har 87 procent tiltro til produktrelateret information på LinkedIn og 77 procent søger produkter og services på LinkedIn.

    0
    procent søger efter produkter og service på LinkedIn

    Altså er der en stor grad af tillid i medarbejdernes netværk på LinkedIn, hvilket virksomheden kan kapitalisere på. Faktisk er det markant nemmere at opbygge tillid mellem potentielle kunder og medarbejderne via deres personlige profil end LinkedIn virksomhedshedssiden.

    Win-win situation

    Alt i alt er der tale om en win-win situation for både dig som medarbejder og din virksomhed.

    Så ja, det er bare at komme i gang med at bruge din LinkedIn profil i virksomhedens interesse – for det er også i din egen interesse 😊

    De venligste hilsner

    Leif Carlsen blog signatur
    Book sparring med LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling CompanyKlik her for mere information

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Online læring
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Trackingfri zone
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.