Blogindlæg og podcast episode om hvordan du kan blive smidt ud af LinkedIn

Den sikre vej til at blive smidt ud af LinkedIn

Den sikre vej til at få karantæne på LinkedIn går ikke igennem dit netværk på LinkedIn. Jeg ved godt, at netværket kan ”straffe” dig, som min kollega Leif har beskrevet i sin artikel ”Sådan giver du gule og røde kort på LinkedIn“. Men det er faktisk ikke brugerne, som kan afgive den endelige dom. Det er LinkedIn.

Så hvis vi bliver i sportens verden og siger at vi LinkedIn brugere kan give dig gule og røde kort, så kan LinkedIn give dig det blå kort. Det bruges i håndbold i sjældne tilfælde, hvis et rødt kort ikke er hård nok som strafsanktion.

LinkedIn kan nemlig udelukke eller begrænse dig i brug af og deltagelse i fællesskabet på LinkedIn platformen. Det gør de, hvis du ikke lever op til deres retningslinjer.

Heldigvis er jeg i gavehumør i dag :-) Så jeg vil i dette blogindlæg give dig opskriften på, hvordan du bliver udelukket på LinkedIn ;-)

Jeg har hørt om nogle, som har fået midlertidige karantæner. Og deres tricks vil jeg selvfølgelig også blive brugt i denne guide.

Hvis du mangler billeder til dine indlæg, så har internettet heldigvis mange af dem. Du tager bare fra Google og bruger billederne uden videre. Det tager simpelthen for lang tid at gå ud og tage et selv, lave noget grafik i Adobe Photoshop eller Illustrator eller købe det via et stockphoto website.

Det kan også være, at en af dine over 546 millioner forbindelser har lavet et fedt indlæg. Så stjæl det og tag 100 procent kredit for det selv. Det er trods alt dig, som opdagede det. Det er din fortjeneste alene.

Du vil også opdage, at mange har skrevet deres telefonnummer eller e-mail adresse på deres LinkedIn profiler. Det giver dig en mulighed for at kontakte dem via disse oplysninger. Udnyt endelig det. Det kan give dig mere salg. Nogle gange behøver du ingen gang at være forbundet med dem for at få de oplysninger.

Bare stjæl billeder og bryd ophavsrettigheder hvis du gerne vil smides ud af LinkedIn

LinkedIns retningslinjer er ligegyldige og hvem bruger overhovedet tid på at læse dem?

  • Det er da ligegyldigt, at folk ved, hvem du er?
  • At du udviser professionel og ordentlig adfærd?
  • Opfører dig anstændigt overfor andre?
  • Respekterer ophavsretten og overholder loven?
  • Og respekterer LinkedIns retningslinjer?

Hvis du ikke allerede har fanget min stærke ironi, så hvis du fortsat skulle være i tvivl, så vil jeg blot pointere, at du selvfølgelig IKKE skal gå efter at blive smidt ud af LinkedIn.

Faktisk skal du netop sætte dig ind i retningslinjerne og brugeraftalen fra LinkedIn således, at du får indsigt i hvordan du kan bevæge dig rundt på LinkedIn på en ordentlig måde.

For det handler om dit professionelle image og dit netværk. Det er dem, som du ender med at stå regnskab overfor, hvis du udviser uacceptabel adfærd. Så se retningslinjerne som hjælpende hånd til, hvordan du skal opføre dig – ikke kun på LinkedIn, men også til fysiske netværksarrangementer.

Her vil du netop:

  • Stå ved, hvem du er
  • Udvise professionel og ordentlig adfærd
  • Opføre dig anstændigt overfor andre
  • Respektere ophavsretten og overholder loven
  • Og respekterer retningslinjerne, herunder at du ikke skal connecte med folk du ikke har en umiddelbar relation til

Jeg kan trøste dig så meget med, at hvis du gør det modsatte af denne guide, så udviser du en acceptabel adfærd på LinkedIn. Så kan du altid bruge denne artikel som en pejlemærke for, om du er på vej ud i kulden eller om du holder dig inde i varmen :-)

God fornøjelse med IKKE at blive smidt ud af LinkedIn.

Retningslinjer for LinkedIns faglige forum

Klik på play-knappen for at lytte til episoden:

Du kan også lytte til podcast episoden på Apple Podcasts, Spotify, SoundCloud eller Stitcher ved at klikke på et af ikonerne nedenfor:

De venligste hilsner

Lidt om forfatteren til dette blogindlæg

Casper Pedersen er digitalt indfødt og bruger mange timer på de sociale medier, og ved altid, hvad der rør sig. Casper har et særligt talent for at gøre sin kommunikation original og autentisk – uanset om det er som foredragsholder eller i workshop. Hans viden og erfaring benyttes til at rådgive og hjælpe virksomhederne med at opnå øget synlighed gennem social selling og content marketing. Det bedste for Casper er, når hans viden kan gøre en forskel for andre.

Om Casper Pedersen, Social Selling Company

Få indsigt og viden med vores inspirationsforedrag

Information om vores LinkedIn Do's and Don'ts foredrag
Information om vores LinkedIn foredrag: Sådan sælger du med social selling

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *