Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt

    Sådan undgår du at uddø som sælger

    Leif Carlsen2017-05-02T09:39:47+02:00
    By Leif Carlsen

    Sælgeren er en truet dyreart. Det skal forstås på den måde, at de seneste års ændringer i kundernes købsproces, er ved at gøre den bredtfavnende og generelle salgskonsulent overflødig.

    Forrester Research, som er en amerikansk analysevirksomhed, offentliggjorde sidste år, altså i 2015, en analyse, som viser at ikke mindre end 1 million B2B sælgere i USA mister deres job til e-commerce og webshops frem til 2020, som på nuværende tidspunkt kun er cirka tre og et halv år fremme i tiden.

    Der findes ikke nogen tilsvarende analyser for Danmark, men der er ingen tvivl om, at denne udvikling også kommer til at ramme danske sælgere, hvilket fagforeningen for sælgere, Business Danmark, også er inde på i deres rapport “Salget 2020“. Og for nyligt bragte Finans.dk en artikel om, at danske virksomheders salgsafdeling over en bred kam står i stampe, hvorimod at de selvsamme virksomheder har travlt med at digitalisere og effektivere i andre afdelinger og funktioner. Artiklen tager udgangspunkt i en ny undersøgelse fra revisions- og konsulenthuset Deloitte

    Det kræver derfor nye digitale salgskompetencer og en dybere specialisering, hvis du skal overleve som sælger i fremtiden. Og da fremtiden er meget snart, drejer det sig som at komme i gang med det samme. Du kan heldigvis gøre noget for at undgå at uddø som sælger, men det er omvendt vigtigt, at du gør det klart for sig selv, at du faktisk ikke noget valg, og du er nødt til at dygtiggøre dig i de digitale salgs- og markedsføringsdiscipliner som eksempelvis social selling og content marketing.
     

    Fra truet dyreart til digitalt orienteret værdiskaber

    I sidste uge introducerede vi begrebet “digital egenkapital” i et blogindlæg (du finder det lige her, hvis du ikke allerede har læst det). Digital egenkapital er en ny måde og proces til at arbejde målrettet og proaktivt med dit professionelle digitale omdømme på LinkedIn.

    Ny podcast med Eva Sachse og Leif Carlsen fra Social Selling CompanyMin kollega Eva og jeg har netop lavet en podcast episode af cirka fem kvarters varighed om, hvordan du som sælger kan gå fra at være truet dyreart til at blive en digitalt orienteret værdiskaber for dine kunder ved at mestre social selling og content marketing. Vi gør det ved at tage udgangspunkt i, hvordan du som sælger kan opbygge din digitale egenkapital, og hvilke tiltag du helt konkret skal gennemføre for at opnå og skabe resultater med social selling og content marketing.
     

    I podcast episoden kommer vi blandt andet ind på:

    • Hvorfor er sælgeren en truet dyreart?
    • Hvad kan sælgeren anno 2016 så gøre for undgå at være truet dyreart?
    • Hvad er digital egenkapital?
    • Hvordan opbygger du din digitale egenkapital som sælger?
    • Hvordan måler man sin digitale egenkapital?
    • Hvor lang tid tager det at opbygge sin digitale egenkapital?
    • Kan digital egenkapital konverteres til forretning?

     

    Her kan du lytte til podcasten

    Afspil podcasten via website

    Afspil podcasteb via iTunes

    Afspil podcasten via SoundCloud
     
    Social Selling RadioDu kan også abonnere på vores podcast, så du automatisk får besked når der kommer nye episoder. Det er helt gratis og utrolig nemt, og du kan altid afmelde abonnementet. For at abonnere på podcasten via iTunes, så klik på dette link. Hvis du har en Android smartphone kan du abonnere på podcasten via Stitcher på dette link. Du kan også abonnere på vores podcast via SoundCloud ved at klikke på dette link.
     

    Vi håber at du har lyst til at lytte til podcasten, og at du finder vores input og forslag brugbare og værdifulde.

    Rigtig god fornøjelse :-)

    De venligste hilsner

    Eva Sachse og Leif Carlsen
     

    Author

    Leif Carlsen

    Leif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, kursusinstruktør, foredragsholder og medstifter af Social Selling Company og Learning Community. Han brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende LinkedIn forretningsmæssigt ved hjælp af social selling metodikken. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med social selling metodikken som omdrejningspunkt og et særligt fokus på LinkedIn. | Læs mere om Leif | Følg Leif på LinkedIn | Følg Leif på X

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Online læring
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Trackingfri zone
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Social selling kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.