Blogindlæg om hvad der kendetegner en professionel LinkedIn profil

Hvad kendetegner en professionel LinkedIn profil?

Du har sikkert hørt ordsproget “Man skal ikke dømme en bog på dens omslag”. Ikke desto mindre er det lige præcis hvad vi gør på de sociale medier, hvor vi har vænnet os til at scrolle løs og kun flygtigt skimmer budskaberne igennem.

Ifølge LinkedIn har du faktisk kun 2,5 sekunder til at efterlade et godt indtryk til den, som besøger din LinkedIn profil. Og i det første sekund drejer det sig om dit profilfoto. Det er det allerførste som vi kigger på, når vi besøger en given LinkedIn profil.

Det er derfor vigtigt at din LinkedIn profil har et appellerende og professionelt udtryk, og netop kan bestå testen på de 2,5 sekunder i forhold til at give de besøgende til din profil et godt, professionelt og appellerende indtryk.

Skåret ind til benet handler det jo om at din LinkedIn profil skal tiltrække – ikke frastøde uanset, om formålet handler om at bruge din profil til personlig branding, networking, social selling eller at finde et nyt job.

Ergo er det ganske enkelt et must med en professionel LinkedIn profil.

Hvis du gerne vil have hjælp og inspiration til, hvordan du kan optimere din LinkedIn profil, så kan du med fordel besøge den ultimative guide til den perfekte profil.

Det er en 100 % gratis profilguide (du skal ikke aflevere e-mail adresse eller lignende – du har direkte adgang uden videre) som jeg har lavet sammen med min kollega Eva, og den er efter vores mening Danmarks bedste og mest omfangsrige.

Du kan nemlig vælge at se guiden som videokursus, lytte til den som lydbog eller læse guiden som en trin-for-trin guide med tekst og illustrationer.

Så kig forbi linket her, hvis du vil have inspiration og hjælp til at opdatere din LinkedIn profil.

LinkedIn guide: Den ultimative guide til den perfekte LinkedIn profil
Lidt om forfatteren til dette blogindlæg

Leif Carlsen er LinkedIn ekspert og social selling specialist, og brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring. Du kan læse mere om Leif ved at klikke her.

Om Leif Carlsen fra Social Selling Company

Skal vi hjælpe dig med sparring og rådgivning?

Information om Linkedin profil opdatering og sparring med LinkedIn ekspert Eva Sachse
Information om social selling sparring med LinkedIn ekspert Leif Carlsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *